۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

آمریکا به اسرائیل بمب های سنگر شکن فروخته است



در حالی که اوباما " رئیس جمهور آمریکا " از یک طرف آشکارا به اسرائیل فشار آورده بود که در مورد شهرک‌های یهودی‌نشین با فلسطینی‌ها به توافق دست یابد، پنهانی بمب‌های سنگر شکن به اسرائیل فروخته است.

اسرائیل سال‌ها در پی این گونه بمب‌ها بود
الی لیک در وب‌سایت دیلی بیست (متعلق به شرکت نیوزویک-دیلی بیست) در یک گزارش ویژه از صدور پنهانی اجازه فروش ویژه‌ای به ارتش اسرائیل خبر می‌دهد که شامل فروش ۵۵ بمب ضد پناهگاه معروف به «سنگر شکن» است.
در گزارش اختصاصی که قرار است روز دوشنبه آینده درباره جزییات همکاری‌های میان دو کشور در نیوزویک منتشر شود، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به این هفته نامه می‌گویند که بمب‌های جی‌بی‌یو ۲۸ سنگر شکن که می‌تواند به صورت بالقوه در عملیات احتمالی نظامی علیه مراکز هسته‌ای ایران به کار گرفته شود در سال ۲۰۰۹ تنها چندماه پس از آغاز ریاست جمهوری باراک اوباما به اسرائیل تحویل شده است.
بنا بر این گزارش فروش این سلاح‌ها به اسرائیل در حالی صورت گرفته است که اوباما در ظاهر خواستار توقف روند شهرسازی در مناطق مورد اختلاف با فلسطینی‌ها بود!.... اسرائیل نخستین بار در سال ۲۰۰۵ خواهان خرید این بمب‌ها بود اما در آن زمان دولت بوش با واگذاری این بمب‌ها به اسرائیل مخالفت کرد.


پنتاگون با توجه به نگرانی‌های آن در مورد انتقال فناوری نظامی پیشرفته به چین هر گونه فعالیت مشترک میان ارتش آمریکا و اسرائیل را به حال تعلیق درآورده بود.
برپایه این گزارش و به گفته مقام‌های آشنا به این مسایل سال ۲۰۰۷ بوش به اهود اولمرت نخست وزیر وقت اسرائیل اطلاع داد که دستور داده است تحویل این سلاح‌ها به اسرائیل در سال ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ صورت گیرد


radiofarda.com