۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

دیوان عالی (!!) خلافت اسلامی ایران ، حکم قصاص " کور کردن " چشم کارگر یک رستوران را تائید کرد

دیوان‌عالی کشور!! حکم قصاص چشم کارگر یک رستوران را که با اسید به مردی حمله و او را کور کرده‌ بود تأیید کرد و این حکم برای اجرا به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.
به گزارش روزنامه شرق، متهم ۲۶ ساله که «محمد» نام دارد پنج سال پیش توسط شوهر خواهر قربانی اجیر شد تا روی او اسید بپاشد. گزارش این اسیدپاشی از سوی خانواده مرد مجروح به نام «ولی» به پلیس داده شد.
فرد متهم در مورد اقدام خود به پلیس گفته‌است که به خاطر اعتیاد و درآمد کم حاضر شده در ازای دریافت پول این کار را انجام دهد و در ادامه گفته‌است که «البته در مجموع صد هزار تومان هم گیرم نیامد

به گزارش روزنامه «شرق»، پرونده فرد متهم نخست برای رسیدگی به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده‌بود که آن دادگاه رأی به پرداخت دیه چشم و نواحی جراحت دیده شاکی صادر کرد اما با اعتراض شاکی پرونده، دیوان‌عالی کشور این حکم را نقض کرد و رسیدگی به پرونده این بار بر عهده شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت.
شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران نیز در جریان روند دادرسی برای صدور حکم قصاص از پزشکی قانونی استعلام کرد.
بنا به این گزارش، در نظریه‌ای که پزشکی قانونی برای دادگاه فرستاد، آمده‌بود که «امکان اینکه چشم مجرم را با اسید کور کنیم وجود ندارد چرا که ممکن است اسید به مغز او آسیب جدی وارد کند و باعث مرگ او شود اما امکان اینکه چشم بدون اسید و با اقدامات پزشکی کور شود، وجود دارد
این نظریه همچنین تاکید کرد «قصاص فقط در مورد یک چشم شاکی که به طور کامل کور شده‌است امکان دارد و چشم دیگر اگرچه به شدت کم‌بینا شده، کور نشده‌است بنابراین امکان قصاص آن وجود ندارد.»
در پی اعلام این نظریه، هیئت قضات شعبه ۷۷ تهران محمد را به کوری یک چشم بدون اسید و پرداخت دیه در مورد سایر نقاط آسیب‌دیده شاکی محکوم کرده است.
در سال‌های اخیر در ایران( اسلامی) چندین مورد اسیدپاشی رخ داده‌است و از جمله مردادماه گذشته اعلام شد که آمنه بهرامی نوا که هفت سال پیش در جریان یک اسیدپاشی، بینایی دو چشم خود را از دست داده بود، در آخرین لحظات از اجرای حکم قصاص مجید موحدی، مردی که بر او اسید پاشیده بود صرف نظر کرد.
پیش از این سازمان عفو بین‌الملل از جمهوری اسلامی خواسته بود تا اجرای حکم قصاص در مورد مجید موحدی را متوقف کند.
عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نوشته بود هر چقدر هم جنایتی که در مورد خانم بهرامی روی داده، وحشتناک باشد، اما اجرای حکم قصاص در مورد آقای موحدی مصداق شکنجه‌است و مقام‌های ایرانی طبق قوانین بین‌المللی باید مانع از اجرای آن شوند!؟.
تیرماه گذشته نیز دادستان شهرستان سراب خبر داد که دختری با پاشیدن اسید بر روی پدرش، باعث کور شدن چشم راست و آسیب دیدن شدید پوست او از ناحیه صورت و گردن شده‌است.
آن گونه که خبرگزاری مهر گزارش داده‌است، «کبری» بیست و یک ساله که شوهری معتاد دارد و در انتظار طلاق است، پس از جر و بحث با پدرش و در یک اقدام آنی اقدام به این کار کرده اما گفته‌است از این اقدام خود پشیمان است.
در همین حال دادگاه‌های انقلاب، سال گذشته نیز مجرمان دیگری که با اسیدپاشی باعث کور شدن قربانیان خود شده‌اند را به حکم قصاص محکوم کردند.
آذرماه سال گذشته اعلام شد که با تأیید دیوان عالی کشور مردی ۲۵ ساله به نام «مجتبی» در شهر قم به جرم اسیدپاشی و کور کردن هر دو چشم مردی دیگر، با حکم قصاص نابینا می‌شود


عصر تمدن !؟