۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

سودآوری به قیمت مسموم کردن مردم - در خلافت اسلامی ایران !!

                              مشت ، نمونه ی خروار                                                     
خبر واردات گوشت از سردترین و خشک‌ترین قاره جهان، که کمترین امکانات را برای پرورش دام دارد، در وهله اول بیشتر به شایعه و شوخی شباهت داشت. این خبر اما وقتی نگرانی ها را برانگیخت که مشخص شد در جدول‌های گمرک <خلافت> اسلامی واردات بیش از ۴۰۰ هزار قطعه گوشت بی‌استخوان یخ‌زده گاو، از منطقه" آنتارکتیکا" (قطب جنوب) ثبت شده است!.

 پس از انتشار این خبر، صمد یگانه، مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل! سازمان دامپزشکی با اشاره به عدم نظارت شرعی! بر این گوشت‌ها گفت: "واردات گوشت قرمز به صورت رسمی و با تایید و نظارت ناظران سازمان دامپزشکی تنها از کشور‌های استرالیا، برزیل، پاکستان و هندوستان صورت می‌گیرد و مابقی محموله‌های گوشت وارداتی مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست!."
پس از آن مسئولان! دامپزشکی به کلی منکر چنین وارداتی شدند و آمار گمرک را اشتباه قلمداد کردند!!. در همین راستا مدیر کل دفتر قرنطینه گفت: "گمرک اعلام می‌کند که فلان میزان گوشت از قطب جنوب وارد شده است. اما قطب جنوب که گوشت ندارد!."
 البته در میان تکذیب‌ها، تکلیف لیست گمرک که تصویرش در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده بود، مشخص نشد!.
 روزنامه شرق دیروز (ششم خرداد ماه) در گزارشی با پرداختن به این موضوع خبر داده است: "واردات کالاهایی که مبدا نامشخصی دارد، در جداول گمرک با نام «آنتارکتیکا» درج می‌شود."
 این روزنامه همچنین به نقل از یک فعال حوزه تجارت گوشت قرمز آورده است: "اینها محموله‌هایی هستند که به دلایل مختلف بهداشتی از سایر کشورها مرجوع شده و روی آب معطل مانده‌اند. قیمت بسیار پایین گوشت‌های برگشت‌خورده که تاریخ انقضای نزدیکی هم دارند، بسیاری از افراد را به طمع کسب سود انداخته و موجب ورود این محموله‌ها به کشور شده است."