۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

                           اسمش را گذاشته اند: جامعه ی اسلامی!!

                                       بی مقدمه ....؟

ساناز. ج که در یک دندانپزشکی حوالی میدان ونک کار می‌کند می‌گوید: محل کارم جایی است که بیشتر وقت‌ها ون‌های گشت ارشاد ایستاده‌اند بنابراین بیشتر مواقع به جای پیاده رفتن مجبور می‌شوم از این سر میان تا آن سر میدان تاکسی سوار شوم و بیشتر وقت‌ها چون دیرم می‌شود و راننده‌ها هم یک مسیر کوتاه را نمی‌برند مجبور می‌شوم دربست بگیرم. از این سر میدان تا آن طرف میدان ۱۰۰۰ تومان. البته بستگی به انصاف راننده هم دارد!.
ندا. ط که در یک شرکت کار می‌کند، درباره دربست گرفتن به منظور عبور بی‌خطر از گشت‌های ارشاد می‌گوید: هر وقت به راننده‌ای می‌گویم که مسیرم آن سمت میدان است می‌پرسد: به خاطر گشت ارشاد؟ دیگر برای راننده‌ها هم عادی شده است که خانم‌ها برای همچین موضوعی دربست بگیرند. به نظرم باید یک خط ویژه برای آنهایی که فقط می‌خواهند گشت ارشاد را رد کنند اختصاص دهند.

عده‌ای هم برای مصون ماندن از تذکر ماموران گشت ارشاد استفاده از چادر را بهترین گزینه و آسان‌ترین آن می‌دانند. چادر را می‌گذاری در کیفت و چند قدم مانده به گشت ارشاد سرت می‌کنی.

مریم. الف دانشجوی برق دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: چهارراه ولیعصر یکی از جاهایی است که ون‌های گشت ارشاد از اول صبح در آنجا حضور دارند. صبح‌ها وقتی می‌خواهم از مترو بیرون بیایم چون می‌دانم که ممکن است هر لحظه تذکر بدهند در مترو چادری را که در کیفم گذاشته‌ام سر می‌کنم. بعد که گشت ارشاد را پشت سر گذاشتم چادر را درمی آورم.