۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

در آشفته بازارامروز ایران ، داروها و تجهیزات (بنجل)پزشکی چینی بلای جان بیماران شده است



برخی دست‌اندرکاران بهداشت و درمان در ایران(اسلامی) می‌گویند داروها و تجهیزات پزشکی تولید چین که از راه قاچاق یا حتی از مسیرهای عادی وارد کشور می‌شود سلامت بخش بزرگی از مردم را با خطر روبه‌رو کرده است.
روزنامه "تهران امروز" روز سه‌شنبه (۲۷ تیرماه/۱۷ژوئیه) در گزارشی خبر داده که آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در ایران از جنس «بنجل چینی» پر شده است. مشکل اما تنها دارو و تجهیزات پزشکی ارزان و غیراستاندارد واردشده از چین نیست. یکی از دست‌اندرکاران دارویی کشور گفته است «گاهی اوقات چینی‌ها در فروش مواد اولیه دارویی به کشور دغل می‌کنند که اگر تشخیص داده نشود وارد چرخه تولید دارو می‌شود
دکتر ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان کشور می‌گوید: «اکنون برخی جراحان برای عمل جراحی از نخ‌های جراحی نامرغوب چینی استفاده می‌کنند که فاقد هرگونه کیفیتی است و در بیشتر مواقع پس از جراحی و دوختن شکم بیمار، نخ جراحی پاره می‌شود و بیمار باید بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گیرد!!؟.»
کالاهای قاچاق در مراکز درمان دولتی
گزارشگر تهران امروز نوشته است، مدت‌هاست هشدارهای زیادی درباره اشباع بازارهای داخلی از تجهیزات و داروهای چینی شنیده می‌شود. اما مسئولان اعتقاد دارند که این کالا از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود. درحالی که بخش‌های قابل‌توجهی از این داروها و تجهیزات، از سوی وزارت بهداشت و درمان تایید شده هستند!!؟