۱۳۹۰ بهمن ۲۴, دوشنبه

عدم دسترسی ۳۰ میلیون ایرانی به ئی میل های شان

در ایران دسترسی به وب‌سایت‌هایی نظیر گوگل، یاهو و هات‌میل مسدود شده است. خبرگزاری‌های ایران می‌گویند، این به معنای عدم دسترسی بیش از ۳۰ میلیون ایرانی به ایمیل‌شان است. مسئولان(!) پاسخی نمی‌دهند.




یک خبرگزاری داخلی ایران روز شنبه (۲۲ بهمن/۱۱ فوریه) خبر داد که «دسترسی بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی به سرویس‌های پست الکترونیکی مسدود شده است».

خبرگزاری مهر نوشت از روز پنج‌شنبه (۲۰ بهمن) «کاربران ایرانی برای دسترسی به پست‌های الکترونیکی از جمله یاهومیل و جی‌میل، هات‌میل و یاهو مسنجر و غیره با مشکل قطعی مواجه هستند و هیچ‌گونه امکان دسترسی به این سرویس‌دهنده‌ها وجود ندارد». پیش از این کاربران ایرانی اینترنت به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی آن‌لاین نظیر توییتر و فیس‌بوک از قطع دسترسی خود خبر داده بودند.

برخی این اقدام را فصلی نوین(!!) در راه‌اندازی اینترنت ملی(!!) که (خلافت اسلامی) ایران با اسامی مختلف نظیر اینترنت حلال یا پاک(!!!) نیز از آن یاد کرده می‌دانند. برخی نیز آن را اقدامی موقت که به فرا رسیدن سی‌وسومین سالگرد انقلاب(!!) مربوط است


اکنون در حالی بیش از سه روز از دسترسی کاربران ایرانی حتی به ایمیل‌های خود می‌گذرد که خبرگزاری مهر در خبر خود از عدم پاسخگویی مسئولان خبر داد. این خبرگزاری داخلی نوشت: «دو متولی اینترنت کشور یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات ایران در این باره پاسخ روشنی ارائه نمی‌دهند!!؟


امین ثابتی٬ کارشناس وب٬ در این باره می‌گوید: « (خلافت اسلامی) همیشه نشان داده‌ است با چیزی که از داخل آن نمی‌تواند سر در بیاورد مقابله می‌کند. گوگل و خصوصاَ سرویس جی‌میل آن هم به دلیل امنیتی که از آن برخوردار است مورد نفرت است