۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

هزینه های 11 سپتامبر برای جهان چه بود ؟




حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا، پیامدهایی جهانی داشته است. در پی این حملات،‌ در دهه گذشته جنگی درگرفت که تخمین زده می شود ۲۵۰ هزار نفر در آن کشته شده باشند. در این راهنما آمارهایی در مورد خسارت های مالی ناشی از این حملات را می خوانید.
نخستین سرباز آمریکایی که در پی حملات یازدهم سپتامبر جان باخت اوندر ارل اندروز (Evander Earl Andrews) نام داشت. او در سانحه ای که هنگام ساخت یک باند پرواز در قطر برای پشتیبانی از جنگ علیه افغانستان روی داد، کشته شد.
دست کم ۱۲۵ هزار نفر غیرنظامی از ابتدای حمله آمریکا به عراق کشته شده اند. البته گفته می شود که این رقم بسیار کمتر از شمار واقعی کشته شدگان است. جنگ هنوز تمام نشده و تعداد زیادی از غیرنظامیان هنوز در این کشور کشته می شوند.
در حالی که اکثریت مسلمان آمریکا می گویند که دشواری های مسلمان بودن در آمریکا بعد از حملات یازدهم سپتامبر بیشتر شده است، ۴۸ درصد و ۳۲ درصد آنها به ترتیب فکر می کنند که مردم آمریکا "به طور کلی رفتاری دوستانه"‌ یا " رفتاری خنثی" نسبت به مسلمانان دارند. ۱۶ درصد مسلمانان آمریکا خلاف این عقیده را دارند.
هنوز حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار عراقی (بیش از یکی از هر ۱۰ نفر) ازخانه هایشان آواره هستند. چندین میلیون عراقی از کشورشان گریخته اند.
مدت زمانی که برج ها پس از واقعه پابرجا ایستادند: برج جنوبی ۵۶ دقیقه، برج شمالی ۱۰۲ دقیقه. مدت زمانی که ریزش برج ها طول کشید: ۱۲ ثانیه.
شمار روزنامه نگارانی که در جنگ های عراق، افغانستان و درگیری های پاکستان کشته شده اند،۲۵۵ نفر هست.
در سال ۲۰۱۰، تخمین زده شد که ۲۸ درصد از کودکان عراقی مبتلا به درصدی از "اختلال و فشار روحی پس از حادثه" هستند و شمار آنها به طور ثابت رو به افزایش است.
تخمین زده می شود که هزینه ای که آمریکا برای جنگ در عراق، افغانستان و پاکستان صرف کرده است بین ۳.۲ تریلیون دلار و ۴ تریلیون دلار باشد.
تعداد کشته شدگان در هر سال، از آغاز جنگ در اکتبر ۲۰۰۱ افزایش یافته است. شمار کسانی که در نتیجه جنگ می میرند بیشتر از هنگامی است که طالبان در افغانستان قدرت را به دست داشتند.
از سال ۲۰۰۴ تعداد غیرنظامیان کشته شده در درگیری های مسلحانه در پاکستان به اندازه کشته شدگان غیرنظامی در افغانستان، یا از آن هم بیشتر بوده است. حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی باعث کشته شدن حدود دو هزار نفر شده که عده ای از آنها غیرنظامی بوده اند.
تا پایان سال ۲۰۱۰ بیش از ۵۵۵ هزار درخواست دریافت حق معلولیت به دولت آمریکا ارائه شد.
تعداد کشته شدگان نیروی ائتلاف در عراق تاکنون به ۴۷۹۲ رسیده است، این رقم در افغانستان ۲۶۹۳ نفر، از آغاز جنگ تا ابتدای سپتامبر ۲۰۱۱ بوده است.
گزارش شده که در مجموع یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۲۴ تن آوار از محل برج های تجارت جهانی در نیویورک جمع آوری شده است.
مقدار پول پرداخت شده تحت عنوان بیمه در سرتاسر جهان، در ارتباط با وقایع سپتامبر ۲۰۱۱، به ۴۰.۲ میلیارد دلار می رسد.
مبلغ کمک دولتی که هر یک از بیوه های ماموران آتش نشانی و پلیس نیویورک - که در وقایع یازدهم سپتامبر کشته شدند - تا یک سال پس از آن وقایع دریافت کردند: یک میلیون دلار.
ضررهایی که در اثر حملات یازدهم سپتامبر به شهر نیویورک وارد آمد، از جمله از دست رفتن شغل، از دست رفتن درآمد مالیات، خسارت به تاسیسات زیربنایی، پاکسازی شهر: ۹۵ میلیارد دلار.
مقدار ضرری که در اثر از دست رفتن درآمد ترافیک هوایی، به دلیل بسته شدن حریم هوایی آمریکا و اعمال سایر محدودیت ها پس از یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ وارد آمد: ۱۰ میلیارد دلار.
منبع: bbc