۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

باین نمونه کوچک توجه کنید



پست های کلیدی و سرنوشت ساز مملکت در آشفته بازار اسلامی در اختیار چه کسانی قرار دارد؟


«برکناری من غیرقانونی است؛ شکایت می‌کنم. مشغول کار بودم که گفتند فدراسیون را ترک کن و با برخورد بسیار زننده من را از محل کارم بیرون کردند. باید فاتحه ورزش را خواند. من تا آخرین لحظه از حق خود دفاع می‌‌کنم زیرا من اولین قربانی مبارزه با جریان انحرافی در ورزش هستم.»
این‌ها بخشی از اعتراض شدیداللحن امیرحسین آیت‌اللهی رئیس برکنار شده فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی جمهوری اسلامی ایران است.
آیت‌اللهی می‌گوید که برکناری‌اش غیر قانونی است و برای دفاع از حقوق خود شکایت خواهد کرد. هنوز حکم اخراج به دستش نرسیده بود که دقایقی قبل از ورود رئیس جدید؛ او را مانند یک مزاحم، از فدراسیون بیرون کردند
.
معتقد است که روحیه قهرمانان و پیشکسوتان این رشته ورزشی از شنیدن خبر اخراج او تضعیف شده. اما او طی ماه‌های اخیر، اغلب پیشکسوتان را از کار بی‌کار کرده و مشخص نیست مقصودش چه کسانی هستند!؟
آیت‌اللهی می‌پرسد بر اساس کدام قانون مرا برکنار کرده‌اند؟ این همان سؤالی است که وقتی او پیشکسوتان را برکنار می‌کرد، بارها از او پرسیدند و پاسخی نداد


قهرمانانی مثل بهزادمهدی خبازان، خشایارحضرتی، محسن سمیع‌زاده، پیروز افتخار معنوی، حامد رضاخانی، برادران تیموری، برادران کرمی، نادرغفوری مدیرفنی تیم ملی واتر پلو، کامبیز رخشانی‌مهر مربی تیم ملی واترپلو، حمید شب‌انگیز رئیس کمیته فنی واترپلو، مسعود رضوانی، حامد آراسته، هومن آراسته، مجید غلامی، جواد پذیرفته، امید حدیقی رئیس کمیته شیرجه و بسیاری دیگر از چهره‌های صاحب نام این رشته ورشی، استعفا داده یا برکنار شده بودند
حالا غلامرضا جعفری وارد فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شده تا فعالیت خود را به عنوان سرپرست موقت این فدراسیون آغاز کنداز ابتکارات آیت‌اللهی، گرفتن آگهی از مخابرات برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با تیراژ انبوه بود. مثل این پیامک: «رئیس فدراسیون شنا هنگام سفر استان زنجان، مورد استقبال پرشور ده‌ها هزار نفر از علاقه‌مندانش قرار گرفت.»

رئیس کمیته شیرجه این فدراسیون نیز در استعفانامه خود نوشته بود: طبق دستور جنابعالی به درج آگهی تبریک در روزنامه با عنوان «تبریک به عنوان مرد شجاع ورزش ایران» که از طرف خودتان به خودتان بود، اقدام کردم!؟
وزیری که تا دیروز، منجی ورزش بود!؟
آیت‌اللهی امروز می‌گوید با این وزیر باید فاتحه ورزش ایران را خواند؛ او اما تا دیروز؛ حامی سرسخت محمد عباسی بود.
اظهارات زیر، در سایت فدراسیون شنا موجود است: «داشتن تحصیلات و مدارج علمی عالیه و شش سال تجربه وزارتی از مهم‌ترین مزایای عباسی است. او به سرعت می‌تواند هدایت قافله ورزش را به عهده گیرد تا ورزش ایران هر چه زودتر سروسامان بگیرد. عملکرد یک ماهه در وزارت ورزش نیز نشان دهنده توانایی محمد عباسی است. زیرا در این مدت با آرامش و تدبیر کارها را پیش برد و آرامش؛ مهم‌ترین عامل برای پیشبرد کارها در ورزش است.»
اما حالا انگار آرامش یک ماهه به پایان رسیده و او با ۱۸۰ درجه تغییر موضع می‌گوید: «آقای وزیر ورزش، این راهی که می‌روی به ترکستان است. من دست کسانی که مرا برکنار کرده‌اند را رو خواهم کرد. آقای عباسی! این جا وزارت تعاون نیست که بخواهی به مردم وام بدهی، این جا ورزش است. این کوچه سر می‌شکند دیوارش.»
به این ترتیب، وزیری که از دیدگاه آیت‌اللهی تا دیروز منجی ورزش بود، حالا نابودکننده ورزش معرفی شده است.
آیت‌اللهی قبلاً هم در مقاطع جداگانه، علی سعیدلو و حمید سجادی را بهترین گزینه‌ها برای وزارت ورزش دانسته بود و بلافاصله نظرش تغییر کرده بود.
او حالا می گوید: «مرا به واسطه جریان انحرافی از پستم برکنار کردند. تمام کسانی که در مدت حضورم در فدراسیون جلوی کارهای خلاف آنها را گرفته بودم، دست به دست هم دادند تا مرا از فدراسیون بیرون کنند. کسانی که به عباسی خط می‌‌دهند، به خاطر این که حاضر نشدم باج بدهم جای من را غصب کردند.»
او قصد دارد به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شکایت کند و در نامه‌ای سرگشاده حرف‌هایش را به محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور ایران ارائه کند.
البته او می‌داند؛ رئیس‌جمهور در پاسخ به فردی که مدعی است علت برکناری‌اش مخالفت با اسفندیار رحیم مشایی بوده؛ چه واکنشی نشان خواهد داد.
رئیس اخراجی فدراسیون شنا گفت: «من در مکاتبات خود اتفاقات رخ داده را به شورای بین‌المللی المپیک، فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیایی اعلام کرده و تا آخرین لحظه نیز در تمامی مجامع بین‌المللی از حقوق شنا دفاع خواهم کرد