۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

دست روی هر چیزی میگذاری، " گندش " در میاد !؟

پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در راستای تهدیدش(!) به افشاگری گفت : شماری از نهادها و سازمان‌های (خلافت) اسلامی از طریق اسکله‌ها و مرزهای غیرقانونی کالا وارد می‌کنند و باید جلوی آنها گرفته شود؛ امروز محمد علی جعفری گفت که سپاه اسکله‌های نظامی در اختیار دارد، اما هیچ‌گونه مبادله تجاری در آنها انجام نمی‌دهد!؟.
چند روز پس از آنکه احمدی‌نژاد، به تداوم فشارها روی نزدیکانش هشدار داد و تهدید کرد در صورت برخورد با تیمش دست به افشاگری خواهد زد، روز گذشته گفت شماری از نهادها و سازمان‌ها از طریق اسکله‌ها و مرزهای غیرقانونی کالا وارد می‌کنند و باید جلوی آنها گرفته شود.
پس از این سخنان رییس دولت، امروز مسئول سپاه به گفته‌های احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و گفت «کسانی که ذی‌نفع هستند این سخنان را مطرح می‌کنند و این بحث‌ها انحرافی است!
؟.»
به گزارش
مهر جعفری، از سپاه پاسداران وجود این اسکله‌ها را رد نکرد اما گفت: «سپاه همچون سایر نهادهای نظامی اسکله‌هایی نظامی در اختیار دارد، اما هیچ‌گونه مبادله تجاری در آنها انجام نمی‌دهد.»
آقای جعفری با اذعان به بحث تجارت غیر قانونی در اسکله‌ها، این اتهام را مستقیما متوجه شخص احمدی‌نژاد کرد و گفت: «این بحثی انحرافی است که توسط افرادی که به نظر ما، ذینفع هستند، مطرح می‌شود
مسئول سپاه افزود: «این افراد با مطرح کردن چنین بحث‌هایی، قصد دارند توجه دولت و دستگاه‌های دیگر را از جایی که قاچاق اصلی کالا اتفاق می‌افتد، منحرف کنند
ماجرا از آنجا آغاز شد که در روزهای گذشته برخی منابع خبری از دستگیری قریب الوقوع حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد خبر دادند، اما پس از این اخبار، احمدی‌نژاد وارد میدان شد و تهدید کرد در صورت تداوم دستگیری‌ها مسائلی را با مردم در میان خواهد گذاشت.
وی با اعلام اینکه کابینه «خط قرمز» وی است، قوه قضاییه را تهدید کرده بود که در صورت «دست‌اندازی به کابینه» دست به افشاگری خواهد زد!؟

پس از آن برخی از نمایندگان مجلس اسلامی و نیز چهره‌های سیاسی(!) گفتند که قوه قضاییه آنچه را صلاح بداند انجام می‌دهد و کسی نمی‌تواند مانع کار دستگاه قضا شود!!. در این میان سیدفاضل موسوی، نماینده مجلس هشتم نیز از تشکیل یک کمیته در کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی پرونده مشایی و بقایی خبر داد و
گفت: «به دلیل اهمیت بسیار بالای پرونده مشایی و بقایی، این پرونده از تمامی جهات مورد بررسی و موشکافی قرار می گیرد!؟.»
با اعلام این، خبر احمدی نژاد هم در اولین افشاگری(!) خود از وجود اسکله‌هایی غیرقانونی سخن گفت که در آنها مبادلات تجاری صورت می‌گیرد.
محمد احمدی‌نژاد در همایش «راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» با اشاره به نهادهای امنیتی گفت: «تمام مرزهای غیرقانونی باید بسته بشود؛ فلان سازمان، فلان نهاد، فلان دستگاه، هر کس یک جا را سوراخ کرده و برای خودش می‌برد، می‌آورد، این غلط است، هیچ کس نباید مصونیت داشته باشد
اما امروز مسئول سپاه به این سخنان واکنش نشان داده و بدون رد کردن مبادلات تجاری در اسکله‌های غیرقانونی، اصل اتهام را متوجه خود احمدی‌نژاد کرده است.
تعداد اسکله‌های فعال در (خلافت) اسلامی ۲۱۲ عدد گزارش شده و سازمان بنادر و کشتیرانی ایران که بر اساس قانون وظیفه نظارت بر این اسکله‌ها را برعهده دارد سال قبل اعلام کرده بود که از این تعداد فقط 61 اسکله دارای مجوزهای قانونــــــــــی لازم هســــــتند!!؟

مطابق برخی گزارش‌های غیر رسمی دیگر تا ۲۰۰ اسکله فعال غیرقانونی در کشور وجود دارد که نظارت قانونی بر آنها اعمال نمی‌شود!!؟.
همچنین گفته می‌شود قاچاق کالا در ایران تقریبا معادل ۲۰ میلیارد دلار است که ۷۰ درصد آن از طریق همین اسکله‌های غیر مجاز مبادله می‌شود

khodnevis.org