۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

کشف محموله 130 کیلو گرم " هروئین " ، ارسالی از ایران


آژانس مبارزه با مواد مخدر نيجريه اعلام کرد محموله ای به وزن ۱۳۰ کيلوگرم هروئين با کيفيت و خلوص بالا را که در ميان قطعات ماشين سازی ارسالی از ايران مخفی شده بود، ضبط کرده است.
ارزش اين محموله حدود ۱۰ ميليون دلار ارزيابی شده است. به گزارش رويترز، اين محموله روزپنجشنبه در بندر «آپاپا» در لاگوس کشف و ضبط شد. آژانس مبارزه با مواد مخدر گفته با کمک آژانس های اطلاعاتی خارجی، از انتقال اين محموله مطلع بوده و توانسته شبکه و افراد مرتبط با آن را در چند ماه گذشته تحت نظر قرار دهد.

«ميچل اوفويه جو»، سخنگوی آژانس مبارزه با مواد مخدر نيجريه گفت:« بلافاصله پس از رسيدن محموله که قطعات ماشين و خودرو بود، آن را بازرسی کرده و درون قطعات موتور ماشين، محموله هروئين به ارزش ۹.۹ ميليون دلار، کشف شد.»
وی افزود:«اين محموله از ايران ارسال شده و سه نفر در ارتباط با آن دستگير شده اند.» او جزييات بيشتری از هويت اين سه تن را بازگو نکرده است.
اين در حالی است که دولت نيجربه به تازگی محموله ای از سلاح و مهمات ارسالی از ايران را ضبط کرده و موضوع را به شورای امنيت هم گزارش داده است. منابع رسمی ايران هنوز به اين خبر واکنشی نشان نداده اند.

مقام های نيجريه روز ۲۶ اکتبر اعلام کردند که يک کشتی حامل سلاح های ارسالی (خلافت)اسلامی ايران را در بندر لاگوس ضبط کرده اند.
اين محموله که در ۱۳ کانتينر جاسازی شده بود شامل گلوله های توپ، خمپاره و ساير سلاح ها بود و برچسب مواد ساختمانی روی
جعبه های آن خورده بود!!
دولت نيجريه پس از ضبط اين محموله که به گفته پليس مخفی نيجريه از ماه ژوئيه مسير حرکت آن را تحت نظر داشته، اعلام کرد که دولت ايران در ارسال اين تسليحات به نيجريه دست داشته است و اين در حالی است که به موجب چهارمين قطعنامه تحريمی عليه جمهوری اسلامی، «خريد، فروش يا ارسال مستقيم يا غير مستقيم هر گونه سلاح يا تجهيزات مربوطه» از خاک ايران و يا از طريق ايرانيان، ممنوع است.
به گفته مقامات رسمی اطلاعات و امنيت نيجريه، در حال حاضر تحقيقات بر روی دو ايرانی که گفته می‌شود از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ و اعضای سپاه قدس، يکی از شاخه‌های سپاه پاسداران هستند، ‌ معطوف شده است.
اين دو نفر در حال حاضر به سفارت ايران در نيجريه پناه برده‌اند.

رادیو فردا