۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

عمل وحشیانه .... یا اجرای حدود الهی !!؟؟



محمد ذوقی، دادستان(!) مشهد، اعلام کرد که دست یک زندانی در زندان این شهر قطع شد و تاکید کرد که اين آخرين حكم نيست كه اجرا می‌شود و در آينده نيز دست سارقانی كه «شرايط سرقت مستوجب قطع يد را داشته باشند»، قطع خواهدشد!!؟.

ذوقی در یک نشست خبری در مشهد گفت که این حکم در مقابل تعدادی از زندانیانی اجرا شده است که مرتکب سرقت شده‌اند «تا آنها نیز عبرت بگیرند

به گفته دادستان مشهد، فردی که دستش قطع شده است، با هم‌دستی فرد دیگری شبانه وارد مغازه‌ای شده‌اند و با شكستن گاو صندوق اسناد، مدارک و پول‌ها را سرقت كرده‌اند. در یک مورد دیگر این دو فرد با ورود به خانه‌ای، صاحب‌خانه را تهديد به قتل می‌كنند و پس از بستن دست و پای صاحب‌خانه و همسرش، با اتومبيل وی وسايل را سرقت می‌کنند.

مواردی از قطع دست پیش از این نیز در(خلافت اسلامی) ایران گزارش شده است؛ تیرماه امسال دادستان همدان از قطع دست پنج «سارق سابقه‌دار» به اتهام سرقت خبر داده بود.

پیش از رسانه‌ای شدن اجرای حکم قطع دست در کشوراصغر جعفری، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی، از آمادگی پلیس برای «اجرای حد الهی!!!» خبرداده بود.

به گفته رئیس پلیس آگاهی(خلافت اسلامی) «اگر حدود الهی(!!!) در كشور اجرا شود بيش از 90 درصد جرائمی كه در حوزه سرقت اتفاق می‌افتد ديگر رخ نخواهد داد و اين به نفع مردم، امنيت كشور و اعتبار(خلافت)اسلامی است

این در شرایطی است که غلام‌حسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌های کشور گفته است که جرم حدود 20 درصد کل زندانیان کشور، سرقت بوده است.

دادستان مشهد نیز گفته است که در ماه‌های اخیر چهار هزار زندانی به زندان مشهد افزوده شده و تعداد این زندانیان 11 هزار نفر است.

تیرماه 88 علی شاهرخی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبرداد که «برای رعایت مصلحت نظام!!» قرار است نمایندگان!! مجلس به حذف حدود «ارتداد» و «قطع دست» و حذف «مجازات سنگسار» در لایحه جدید مجازات اسلامی رای بدهند

سازمان‌های بین‌المللی و داخلی مدافع حقوق بشر بارها از(خلافت اسلامی)خواسته‌اند تا از اجرای احکام(وحشیانه)، مانند قطع اعضای بدن خودداری کند. تحلیلگران و جامعه‌شناسان بسیاری معتقدند خشونت‌هایی نظیر اعدام یا قطع عضو که به صورت گسترده‌ای در دوره‌های تاریخی مختلف در جهان اجرا می‌شد، از مقدار جرایم نمی‌کاهد، بلکه خشونت را گسترش می‌دهد.

اجرای حدود در کشورهای اسلامی

براساس گزارشی که عفو بین‌الملل 10 سپتامبر 2010 منتشر کرد در پنج سال گذشته شش نفر در ایران سنگسار شده‌اند.

به گفته عفو بین‌الملل این حکم اسلامی در سال‌های اخیر در عربستان سعودی اجرا نشده است اما طالبان در افغانستان و «شباب» در سومالی که دو گروه شورشی اسلامی هستند، حکم سنگسار را درمورد زنان متهم به زنا اجرا کرده‌اند.

همچنین «قتل‌های ناموسی» در کشورهای اسلامی پاکستان و عراق و کشور غیراسلامی هند اجرا شده است.

سنگسار در (خلافت اسلامی)، عربستان سعودی، سودان، پاکستان، یمن، امارات عربی متحده و 12 ایالت مسلمان‌نشین شمال نیجریه اجرا می‌شود.

براساس گزارش عفو بین‌الملل (خلافت اسلامی)، بدنام‌ترین کشور مسلمان در زمینه اجرای سنگسار است.

همچنین براساس گزارشی که دیده‌بان حقوق بشر دهم اکتبر 2010 منتشر کرد . ( خلافت اسلامی ایران) ، عربستان سعودی و سودان تنها کشورهایی هستند که به موجب قانون شریعت نوجوانان زیر 18 سال را در سال 2010 اعدام کرده‌اند.