۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

جان ده ها هزار نفر از ساکنان تهران در خطر است


بعد از یک ماه اظهارنظرهای متفاوت و نگران کننده مسئولان دولتی در خصوص سالم بودن و یا نبودن آب شرب تهران، روز سه شنبه وزیر بهداشت رسما آلوده بودن آب برخی از مناطق تهران را تائید کرد.

اما یک روز بعد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب و استاندار تهران، با وجود بررسی های کمیسیون بهداشت مجلس و سایر نهادهای مربوطه، آلوده بودن آب تهران را بی اساس خواندند!!؟

مرتضی تمدن مدعی شد رسانه ها حرف های طبیعی و عادی وزیر بهداشت را وارونه جلوه داده اند(!) و آب تهران کاملا بهداشتی است. وی همچنین از شهروندان تهرانی خواست با آرامش خاطر از شبکه آب آشامیدنی تهران مصرف کنند. او پیش تر هم اعلام کرده بود ک هر کس از آلوده بودن آب تهران حرف بزند تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت!!؟

ادامه تائید ها و تکذیب ها !؟

سایت اصولگرای جهان نیوز دیروز در خصوص اعلام رسمی آلوده بودن آب شرب تهران از سوی مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت(!) و تکذیب آن توسط مدیر عامل آب و فاضلاب و استاندار تهران نوشت: "آخرین اظهار نظرها در خصوص آلوده نبودن آب تهران ساعاتی پیش منتشر شد. آنجا که مدير عامل شركت آب ‌و فاضلاب استان تهران ضمن تكذيب هرگونه آلودگی آب تهران، اخبار مربوط به آلودگي و ميزان بالای نيترات موجود در آب برخی مناطق تهران را بي‌اساس خواند. از سوی دیگر استاندارتهران نیز هم سو با وی از آلوده نبودن آب تهران خبر داده و می گوید: شهروندان اطمينان داشته باشند كه آب تهران كاملاً بهداشتی است و با آرامش خاطر از شبكه آب آشاميدنی تهران مصرف كنند".

همین سایت در ادامه با بیان اینکه "تائید و تکذیب های این مساله موجب سردر گمی شهروندان تهرانی شده و نمی دانند بالاخره دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را" با استناد به گفته های روز سه شنبه وزیر بهداشت، در خصوص ادعای استاندار تهران، افزوده است: "مرتضی تمدن با گلایه از امانتدار نبودن رسانه در خصوص پخش سخنان وزیر بهداشت مدعی شده است که رسانه ها سخنان طبیعی و عادی وزیر بهداشت را وارونه جلوه داده و موجب نگرانی شهروندان شده اند!!. البته آقای استاندار فراموش کرده اند سری به سایت های خبری بزنند و صحبت های وزیر بهداشت را در روز گذشته بخوانند. آنجا که مرضیه وحید دستجردی در واکنش به اظهارات وزیر نیرو که از آلوده نبودن آب تهران خبر داده می گوید: ما در این رابطه اطلاعات کاملی داریم و درنقاط مختلف تهران نمونه برداری را انجام می دهیم. اما به هرحال دربرخی از نقاط تهران آب شرب دارای نیترات بالا تر از حد مجاز است."

جهان نیوز در بخش دیگری از گزارش خود در این خصوص، با بیان اینکه "آیا طبق ادعای قبلی تمدن، وزیر بهداشت به خاطر اعلام رسمی آلوده بودن آب شرب تهران باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد یا نه"، نوشت: "البته هنوز رسانه های جمعی و کارشناسان فراموش نکرده اند که استاندار تهران روز 28 خرداد نیز با بیان اینکه آب شرب تهران هیچ مشکلی ندارد گفته است: هر کس بگوید آب آلوده است مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد. اما معلوم نیست آب تهران که در کمتر از یک ماه گذشته و به گفته استاندار تهران فاقد آلودگی بوده است چرا به یک باره نیترات موجود در آن افزایش پیدا کرده است."