۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

استقبال (خلافت اسلامی) از سرمایه گذاری شرکت های آمریکائی در ایران



در حالی‌که آمریکا و متحدانش برای تصویب قطعنامه چهارم تحریم ایران در شورای امنیت تلاش می‌کنند!، اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده است که از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکائی در پروژه‌های بزرگ استقبال می‌کند


محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ( خلافت اسلامی)، ضمن ابزار خرسندی از نامه‌ای که اخیرا اتاق بازرگانی و ۶ موسسه دیگر ایالات متحده آمریکا به کنگره نوشته‌اند، اعلام کرد:«اگر شرکت‌های آمریکائی مایل به حضور در پروژه‌های بزرگ اقتصادی ایران باشند، منعی برای حضور آن‌ها وجود ندارد!؟.»

نامه اتاق بازرگانی آمریکا

به ادعای خبرگزاری مهر، اتاق بازرگانی و ۶ موسسه اقتصادی دیگر آمریکا، اخیرا در نامه‌ای خطاب به کنگره هشدار داده‌اند که ادامه تحریم جمهوری اسلامی به زیان شرکت‌های آمریکائی است.

طرح چنین اعتراضی تازگی ندارد. از آغاز اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، نه تنها بسیاری از شرکت‌های آمریکائی، بلکه شرکت‌های اروپائی نیز بارها به این تحریم‌ها اعتراض کرده‌اند، زیرا عدم همکاری با جمهوری اسلامی، برخلاف منافع مادی آن‌ها است.

آنچه در گزارش خبرگزاری مهر تازگی دارد، استقبال گرم یک مقام جمهوری اسلامی از سرمایه‌گذاری آمریکائی‌ها در "پروژه‌های بزرگ" این کشور است!!.


شورای مشترک ایران و آمریکا


رئيس اتاق بازرگانی ایران، علاوه بر تشویق شرکت‌های آمریکائی، اعلام کرده که اتاق بازرگانی "شورای مشترک ایران و آمریکای شمالی" را نیز تاسیس کرده است!؟

سایت تابناک به نقل از محمد نهاوندیان رئيس اتاق بازرگانی می‌نویسد:«تصمیم اتاق بازرگانی برای تاسیس شورای مشترک ایران و آمریکای شمالی، با این هدف گرفته شد که فرصتی برای تبادل اطلاعات بین شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های مستقر در سه کشور آمریکای شمالی فراهم سازد!!.»

رئیس اتاق بازرگانی در عین‌حال به حساسیت‌های موجود پیرامون شورای مشترک ایران و آمریکا، گفته است:«باید گام‌ها را سنجیده برداشت!. اعلامیه‌ای که از سوی اتاق بازرگانی آمریکا منتشر شد، می‌تواند کمکی در پیشرفت این فرایند باشد. به هر حال به زودی خبرهای خوبی در این مورد خواهیم شنید. اما کار طبق برنامه‌ریزی(!!) پیش می‌رود.»

گزارش‌های پیشین منابع خبری غرب حاکی از آن است که بسیاری از شرکت‌های آمریکائی، در سال‌های اخیر، مقررات تحریم علیه ایران را رعایت نکرده و زیر پوشش شرکت‌های ثبت شده در دوبی، به معامله با جمهوری اسلامی ادامه داده‌اند.