۱۳۸۶ مهر ۲۹, یکشنبه

از دیو و دد ، ملولم و انسانم آرزوست ؟


تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا، خلافت اسلامی ایران را به حمایت از
تروریسم متهم کرد و هشدار داد که جهان با شرایطی مشابه "ظهور فاشیسم در دهه ۱۹۲۰" روبرو است.

آقای بلر که در خیریه ای در نیویورک سخنرانی می کرد، گفت (خلافت اسلامی ایران ) آماده بی ثبات کردن کشورهای آرام است.
نخست وزیر سابق بریتانیا که در جمع نخبگان سیاسی و کاتولیک نیویورک حرف می زد، درباره ایدئولوژی افراطی اسلامی سخن گفت.
"این ایدئولوژی در حال حاضر یک دولت دارد، ایران. دولتی که آماده حمایت و پشتیبانی مالی از تروریسم برای بی ثبات کردن کشورهایی است که مردم آنها دوست دارند در صلح و آرامش زندگی کنند."
"حتی در حال حاضر و حتی در میان خود ما گرایشی وجود دارد که فکر می کند آنها این طور شده اند چون ما تحریکشان کرده ایم و اگر آنها را به حال خودشان بگذاریم، آنها هم کاری به کار ما نخواهند داشت."
"من فکر می کنم که این طرز فکر اشتباه است. آنها خیال ندارند ما را به حال خودمان بگذارند!!."....
ـــــــــــــــــــــــ۲ـــــــــــــــــــ
بوتو نظامیان سابق را مسئول انفجارها دانست
بی نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان، مقامات نظامی سابق را به دست داشتن در دو انفجاری که دیروز منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر شد، متهم کرد.
خانم بوتو که برای اولین بار بعد از انفجارها در کنفرانسی خبری شرکت کرده بود، گفت به او هشدار داده شده بود که چهار گروه قصد تررو او را دارند و او نیز به اسم مغز متفکرهای انفجارها را به دولت داده بود.
او انفجارهای "بزدلانه" کراچی رامحکوم کرد و گفت مبارزه ای برای دموکراسی در پیش روی پاکستان است......
او گفت: "از نظر من این انفجارها حمله به یک فرد نبود، حمله به چیزی بود که من نمایندگی اش می کنم، حمله به دموکراسی بود، حمله به اتحاد و تمامیت پاکستان بود."
خانم بوتو گفت کسانی که در این انفجارها کشته شدند - از جمله 50 نفر از محافظان او - "بالاترین فداکاری" را برای دموکراسی انجام داده اند......
ــــــــــــــــــــــــــــ۳ـــــــــــــــــــــــ
'کشف کاروان حاوی اسلحه ایرانی در افغانستان'
فرمانده ارشد ناتو در افغانستان می گوید نیروهای تحت امرش در غرب این کشور، به یک کاروان بزرگ حامل اسلحه ایرانی دست یافته اند.ژنرال دان مک نیل، سرفرمانده نیروهای ناتو در افغانستان می گوید این کاروان حاوی اسلحه و مواد منفجره، در اوایل ماه گذشته وارد افغانستان شده بود که به باور او، "نظامیان ایرانی احتمالا در این مورد آگاهی داشته اند."
ژنرال مک نیل گفت: "آیساف در تاریخ پنجم سپتامبر، یک کاروان تجهیزات نظامی را در غرب افغانستان به دست آورد که اسلحه موجود در آن، در ایران ساخته شده بود. شماری از این سلاح ها بسیار پیشرفته بود
." bbc