۱۳۸۳ بهمن ۸, پنجشنبه

حضرات ميگويند‌: شاش داريم تا شاش ؟!!0

خانمی زنگ می زند وسئوال مي كند كه ؟؟
*
تلویزیون روشن است. حوالی ظهر است و برنامه مخصوص اذان ظهر پخش می شود
یک روحانی رو به دوربین نشسته و به تلفنهای کسانی که پرسشهای شرعی دارند، پاسخ می دهد.خانمی زنگ می زند.سئوال او در مورد نوع طهارت برای اشیائی که توسط ادرار پسر بچه نابالغ کثیف شده است!0
.فرد معمم پاسخ می دهد که اگر پسربچه فقط از شیر مادر استفاده کند، طهارت ساده کفایت می کند اما اگر به جز شیر مادر غذای دیگری هم می خورد، نجاست او با سایر نجاستها فرقی نمی کند و شرایط غسل باید رعایت شود.!0
فردی که به پرسش بینندگان پر مخاطب ترین رسانه ایران جواب می دهد در کمال ناباوری مصرانه تکرار می کند که: " تاکید می کنم این شرایط فقط در مورد پسر بچه ها صدق می کند و شامل دختر بچه هایی که فقط از شیر مادرشان تغذیه می کنند نمی شود"!!!0 با تعجب به همسرم نگاه می کنم. او می خندد و می گوید: خب بالاخره از بدو تولد باید تفاوتهایتان را یاد بگیرید دیگر!0
برای این نوشته هیچ توضیح و تفسیری ندارم. اگر این مساله را در کوچه و خیابان شنیده بودم، احتمالا برایش دهها توجیه می آوردم تا باورهای اعتقادی ام را دستکم برای خودم حفظ کنم- اما وقتی تلویزیون با این همه بیننده اش چنین چیزی پخش می کند فقط از خودم می پرسم
به اين ميگويند عدالت ؟؟
*****
برادر جان . تو را (ابزار) كردند
فراز بينشت - هموار كردند
تو را با آن همه (داد) خدائي
زبون و خوار و بي مقدار كردند
برادر جان . تو را با نام مذهب
ز دين و مذهبت - بيزار كردند
تو آن ايراني پاكيزه خوئي
كه اينان . با تو اين رفتار كردند
نديدم در همه تاريخ ايران
كزين بد تر به ما - اين بار كردند

فرخ