۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

این فاجعه عظیم در قرن ۲۱، نهایت پس رفتگی بشر امروزی را در سراسر جهان به خوبی نشان می دهد. جنایتی که می بینیم و از کنارش می گذریم


حملات شیمیایی در سوریه 


به گزاری شورای ائتلاف ملی سوریه در حملات شیمیایی روز چهارشنبه (۲۱ اوت/ ۳۰ مرداد) حکومت سوریه به منطقه "غوطه" در نزدیکی دمشق، بیش از ۶۵۰ نفر کشته شده‌اند. حکومت دمشق هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را تکذیب کرده و انتشار این گزارش‌ها را ترفند مخالفان برای جلوگیری از تحقیقات هیات سازمان ملل ذکر کرده است


رسانه های جهانی ازجان کندن و مرگ زجرآور و دردناک بیش از ۱۳۰۰ نفردر ساعات پیش از بامداد، بر اثر پرتاب بمب گازهای زهرآلود شیمیایی به خانه های مسکونی نزدیک دمشق خبر می دهند.






این فاجعه عظیم در قرن ۲۱، نهایت پس رفتگی بشر امروزی را در سراسر جهان به خوبی نشان می دهد. جنایتی که می بینیم و از کنارش می گذریم.







پوتین: استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی "یاوه‌گویی محض"است!


رئیس‌جمهور روسیه در اولین واکنش خود به آمریکا بعد از حمله‌ی شیمیایی در سوریه، ادعای استفاده اسد از سلاح شیمیایی را "یاوه‌گویی محض" دانست. او گفت آمریکا اگر شواهد دقیقی دارد باید این شواهد را به سازمان ملل تحویل دهد
.


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه(۳۱ اوت/۹ شهریور) ادعاهای مطرح‌شده درباره‌ی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی را "یاوه‌گویی محض" دانست.
پوتین که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت در شرایطی که نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی‌اند و کنترل برخی مناطق را باردیگر در دست گرفتند، دولت سوریه دلیلی ندارد که چنین بهانه‌ای به دست کشورهایی که خواهان حمله‌ی نظامی‌اند دهد و از سلاح شیمیایی استفاده کن
د.
اوباما: حمله به سوریه را به رأی کنگره واگذار می‌کنم !


باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، تصمیم خود برای اقدام نظامی در سوریه را گرفته و آماده صدور دستور حمله است. با این حال او گفت، دستور حمله را در صورت رأی موافق کنگره صادر خواهد کرد!.

رئيس جمهور آمریکا روز شنبه (۳۱ اوت/ ۹ شهریور) در واشنگتن گفت، تصمیم خود برای اقدام نظامی علیه سوریه را اتخاذ کرده است. این حمله احتمالی در پاسخ به کاربرد جنگ‌افزار شیمیایی در اطراف دمشق انجام می‌شود.
باراک اوباما صدور دستور حمله به سوریه را منوط به رأی موافق کنگره این کشور کرده است. او از کنگره خواسته تا به این طرح رأی مثبت بدهد.
اوباما در کاخ سفید افزود، اقدام آمریکا محدود خواهد بود و باید با "حمله نظامی به اهدافی در سوریه" آغاز شود. او استفاده از نیروی زمینی در این عملیات را منتفی دانست.