۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۱, سه‌شنبه

تعطیلی رشته "مطالعات زنان" در دانشگاه تهران

پس از دانشگاه علامه طباطبایی حالا نوبت به دانشگاه تهران رسیده است که ‌رشته "مطالعات زنان" را از فهرست رشته‌های کارشناسی ارشد خود خط بزند؛خبری که دفترچه کارشناسی ارشد امسال دانشگا‌ه‌ها موید آن است.

 رشته‌ای که در چند سال اخیر بارها زیر تیغ سیاست<!> ایجاد تغییر در علوم انسانی ـ-که <سردمداران>  آن را زمینه ساز "بی‌اعتقادی به تعالیم اسلامی" می‌دانند-رفته است و حالا در ادامه همان سیاست کم کم از عرصه آموزش‌های آکادمیک حذف می‌شود.
شاید مسوولان آموزش عالی! هم مانند <آخوند یزدی> که گفته بود "زنان کاندیدای ریاست‌جمهوری را به ده راه نمی‌دهند اما سراغ کدخدا را می‌گیرند!!" معتقدند زنان آنقدر حق و حقوقی ندارند که لازم باشد "مطالعات زنان" وجود داشته باشد و در دانشگاه‌ها تدریس شود.

مطالعات زنان در تعارض با اسلام

رشته مطالعات زنان که از سال ۱۳۸۰ در مقطع کارشناسی ارشد و بعدتر دکترا در دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شد، از سال گذشته با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به رشته مطالعات خانواده و حقوق زن در اسلام تغییر یافت!. غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای تخصصی! تحول و ارتقای !علوم انسانی، در جلسه این شورا گفته بود که رشته مطالعات زنان به آن صورتی که در دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود، در تعارض جدی با اسلام قرار دارد، به همین دلیل این شورا تصمیم گرفته تا درباره آن تجدیدنظر اساسی صورت بگیرد.
قدم بعدی حذف این رشته از فهرست رشته‌هاي دانشگاه علامه‌طباطبايي بود و حالا نوبت به دانشگاه تهران رسیده است.
 موج تغییرات در رشته "مطالعات زنان" از زمان روی کار آمدن رئیس جدید گروه مطالعات زنان در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه و تغییر درس "نظریه های فمینیستی" به "نقد نظریه‌های فمینیستی" آغاز شد و اینک به حذف کامل این رشته رسیده است.
به این ترتیب مطالعات زنان در حالی آرام آرام از رشته‌های دانشگاهی کنار گذاشته می شود که پیش‌تر از ایجاد رشته "مطالعات اسلامي زنان" در حوزه های علمیه!! خبر رسیده بود.roozonline