۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

مچ گیری ها ، همچنان ادامه دارد

 
با وجود مخالفت مقامات قضایی با افشای اسناد مربوط به فساد اقتصادی در کشور، سازمان بازرسی کل کشور اقدام به انتشار اسنادی از فسادی ۴۵۰ میلیون یورویی در جزیره کیش کرده - گزارشــــی که با واکنش دولـــت <!> مواجه شده و این اسناد را مکاتبات عادی اداری دانسته است.
این پرونده مربوط به پروژه احداث تالارهای کنفرانس‌های بین المللی در کیش است که پیش‌تر ، معاون اجرایی احمدی‌نژاد با تکذیب آن خواستار انتشار مستندات ادعایی سازمان بازرسی کل کشور در این مورد شده بود!.
سازمان بازرسی کل کشور ، معاون اجرایی رییس جمهور، را متهم کرده که خارج از چارچوب‌های قانونی، یک قرارداد کلان را "بدون برگزاری مناقصه" واگذار کرده است. براساس اسناد منتشر شده، حمید بقایی، در نامه‌ای به یکی دیگر از معاونت‎های ریاست جمهوری دستور داده تا با "ترک تشریفات مناقصه" قرارداد "۴۵۰ میلیون یورویی احداث سالن اجلاس کیش" به یک شرکت خصوصی واگذار شود. این نامه مربوط به زمانی است که بقایی دبیر شورای عالی مناطق آزاد بود.
این اتهامات در حالی درباره بقایی مطرح شده که وی پیش از این توسط دیوان عدالت اداری به انفصال از خدمات دولتی محکوم شده اما به این حکم اعتراض کرده بود.
براساس اسناد منتشر شده سازمان بازرسی، شرکت پیمانکار این پروژه، تنها ۴ روز پیش از ثبت این قرارداد تاسیس شده است. بر اساس این گزارش قرار بوده برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در سال ۱۳۹۱ سالن بزرگی در تهران ساخته شود، اما بعد از مدتی پروژه ساخت این سالن به جزیره کیش منتقل شده است.
داستان افشای این فساد از آن‌جا آغاز شد که محمود احمدی‌نژاد، مصطفی پورمحمدی را متهم کرد که در زمان تصدی بر وزارت کشور، سواستفاده مالی انجام داده است. این مساله با واکنش پورمحمدی روبه‌رو شد و وی در مقابل از پرونده "قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی" خبر داده و گفته بود: "در رابطه با کيش چند پرونده وجود دارد. يکی از اين پرونده‌ها قديمی بود که در اين دولت استمرار بخشيده شد و ما اعتراض کردیم و به دادگاه رفت. يک فساد هم اخيراً جلوی آن را گرفته‌ايم و ما اطلاع‌رسانی نکرديم و در يک مصاحبه يکی از خبرنگاران از من پرسيد و من به آن اشاره کردم. اما متأسفانه برخی آن را انکار می‌کنند. اما ما می‌توانيم همه اين پرونده‌ها را منتشر کنيم تا عدم صحت انکار اين آقايان مشخص شود".
                                                                                         roozonline.com