۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

عرق سگی‌ مسموم و اسمیرنوف تقلبی در ایران اسلامی

دکتر آرش عکاظی متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها  از انواع مسمومیت‌های ناشی از مصرف مشروبات دست‌ساز در ایران<اسلامی> می‌گوید. دو جوان در تهران نیز تجربیات خود از نوشیدن این مشروبات را شرح می‌دهند.
      سازمان پزشکی قانونی ایران<اسلامی>، مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات دست‌ساز در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۹۰، صد درصد افزایش یافته است

قیمت ودکا اسمیرنوف اصل (Smirnoff) در تهران ۱۸۰ هزار تومان است و ودکا اسمیرنوف تقلبی ۸۰ هزار تومان.... مهیار که دو هفته پیش در تهران ودکا تهیه کرده، درباره این قیمت‌ها  می‌گوید: «تازه خود فروشنده ادعا می‌کرد ودکا اسمیرنوف ۱۸۰ هزار تومانی، اصل است وگرنه راهی برای فهمیدن این‌که اصل است یا تقلبی وجود ندارد.!»
مهیار از چندی پیش که به دلیل مصرف «عرق سگی» حالش بد شده، تصمیم گرفته خودش مشروب درست کند. او می‌گوید خرید مشروبات الکلی در ایران همراه با ریسک است چون معلوم نیست اصل باشد: «این‌جا کپی بیداد می‌کند. برای همین اکثر کسانی که دوست دارند مشروب خوب مصرف کنند، سعی می‌کنند به نوعی فرمول تهیه آن را یاد بگیرند و خودشان آن را درست کنند!. به همین دلیل این‌جا گرایش به شراب بیشتر از سایر مشروبات الکلی‌ست.»


مهیار در مورد تجربه خود از مصرف مشروب الکلی مسموم در ایران می‌گوید: «چند وقت پیش "عرق سگی" خوردم و واقعا حالم بد شد. احساس گیجی کردم. مطمئنم قرص خواب‌آور قاطی عرق کرده بودند که به خوابی سنگین و غیرطبیعی فرو رفتم. این‌جا قرص و خیلی چیزهای دیگر قاطی عرق می‌کنند.»
بر اساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی ایران<اسلامی>، مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات دست‌ساز در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۹۰، صد درصد افزایش یافته است. بنا بر این آمار، تنها در هفت ماه نخست سال جاری، ۱۰۲ نفر به دلیل مصرف مشروب دست‌ساز و آلوده جان خود را از دست داده‌اند.

    
به دلیل ممنوعیت دولتی مشروبات الکلی در ایران<اسلامی>، هیچ نظارتی بر تجارت زیرزمینی مشروب و کیفیت آنها در ایران وجود ندارد

مسمومیت با الکل در ایران<اسلامی> چندین نوع است: « مسمومیت با الکل‌های غیر سمی و مسمومیت با الکل‌های سمی که در این بین اتانول به‌عنوان شایع ترین الکل غیر سمی و متانول به‌عنوان شایع ترین الکل سمی شناخته می‌شود».
به گزارش منابع خبری ایران<اسلامی> سالانه حدود ۶۰ تا ۸۰ ‌میلیون لیتر انواع مشروبات الکلی به ارزش ۷۳۰ ميليون دلار به ایران قاچاق می‌شود. این میزان جدا از مشروبات ساخته ‌شده در داخل ایران است.
                                                                                                                    dw.de