۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه

بی‌خانمان آمریکایی در مسیر پولدار شدن

 

یک مرد بی‌خانمان در آمریکا که با بازگرداندن حلقه الماس نامزدی زنی جوان یک شبه به شهرت رسید، به زودی صاحب خانه می‌شود.
 در حرکتی خیرخواهانه در اینترنت، مردم از سراسر جهان تا کنون ۱۸۷ هزار دلار به وی اهدا کرده‌اند.
داستان یکسره شبیه به فیلم‌های هالیوودی است، با این تفاوت که این داستان در دنیای واقعی رخ داده. هر چند می‌توان از هم اکنون مطمئن بود که این داستان دیر یا زود راهش را به روی پرده سینما هم باز خواهد کرد.
بیلی ری هریس، مرد ۵۵ ساله‌ی خانه به دوش شهر کانزاس سیتی‌، در یکی از روزهای ماه فوریه طبق معمول روزهای دیگر با لیوانی کنار خیابان نشسته و به دستان کرم رهگذاران چشم دوخته بود تا شاید از سر دلسوزی به لیوان خالی او سکه‌ای بیندازند.
سارا دارلینگ، زنی جوان که با عجله از کنار او رد می‌شد، دست در جیب کرد و یک سکه در لیوان بیلی انداخت، غافل از این که به جای سکه‌‌، حلقه الماس گرانقیمت نامزدی‌اش را به مرد بی‌خانمان اهدا کرده بود.
بیلی پس از یافتن حلقه در لیوانش، ابتدا گمان برد که نگین آن ساختگی است، اما پس از مراجعه به یک جواهرفروشی متوجه شد که الماس واقعی است. جواهرفروش حاضر بود حلقه را به قیمت ۴ هزار دلار از او بخرد، اما بیلی این پیشنهاد را رد کرد و به انتظار صاحب حلقه نشست.
روز بعد سارا دارلینگ که متوجه اشتباه بزرگ خود شده به سراغ بیلی می‌رود و می‌بیند که مرد فقیر برای پس دادن حلقه منتظر اوست. داستان این مرد بی‌خانمان به سرعت به رسانه‌ها راه می‌یابد.
نامزد سارا دارلینگ نیز برای قدردانی از بیلی تصمیم می‌گیرد با راه‌اندازی یک وبسایت اینترنتی و شرح درستکاری این مرد بی‌خانمان‌، مردم سراسر جهان را به اهدای کمک‌های خیرخواهانه به بیلی ترغیب کند، تا شاید آن ۴ هزار دلاری که او از دریافت آن صرف‌نظر کرده بود، جمع‌آوری شود.
در حالی که هنوز نزدیک ۵۰ روز به پایان موعد مقرر برای اهدای کمک مالی به بیلی باقی مانده، بیش از ۱۸۹ هزار دلار جمع‌آوری شده و این مبلغ همچنان رو به افزایش است
.