۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

مرگ، نابینایی و مسمومیت الکلی در ایران < اسلامی>!

 
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از مرگ ۴ نفر، نابینایی تعدادی و مسمومیت ۱۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در سنندج خبر دادند. برخی از خبرگزاری‌ها هم تعداد، مسمومان را ۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.
 خبرگزاری مهر بر اساس گزارش‌های اعلام شده از سوی منابع بیمارستانی، وضعیت چندین نفر دیگر را به دلیل مصرف این نوع مشروبات الکی وخیم و نگران کننده اعلام کرده ست. مسمومیت‌های الکلی و مراجعه افراد به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از روز شنبه، ۵ اسفند ماه در سنندج افزایش یافته است.
تا کنون آماری رسمی از مراجعه این افراد به مراکز پزشکی اعلام نشده اما به خبرگزاری مهر گفته شده که تاکنون شمار افراد مسموم شده به بیش از ۵۰ نفر رسیده است.
به گفته مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آنطور که خبرگزاری‌ها نقل کرده‌اند، سه نفر دیگر از این افراد حال مساعدی ندارند و اکنون در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان توحید تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
 سید سجادی، مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مورد گفته است: "۸ نفر باقی‌مانده نیز در بیمارستان بستری بوده و هنوز تحت درمان هستند."
 در دی ماه امسال، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که تنها در هفت ماهه اول امسال، ۱۰۲ شهروند ایرانی بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته رشدی بیشتر از ۱۱۲ درصد را نشان می‌دهد.