۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

ردپای " چینی‌ها " در آلودگی هوای تهران !.

از اتاق عمل گرفته تا آلودگی هوای تهران، اسباب‌بازی و شیر خشک کودکان و حتی در صنعت کفاشی و کشاورزی می‌توان محصولات چینی را پیدا کرد. این محصولات ارزان و بی‌کیفیت، حالا مرگ‌زا هم شده‌اند.
درباره آلوده بودن اساب‌بازی‌های چینی، کودهای کشاورزی چینی، شیر خشک چینی و بسیاری محصولات دیگر این بزرگترین اقتصاد جهان، خبر و گزارش بسیار شنیده‌ایم اما شاید هرگز انتظار نداشتیم که خبر برسد، در آلودگی هوای تهران هم به نوعی دست چینی‌ها در کار است.
خبرگزاری مهر روز چهارشنبه ۲۰ دی/۹ ژانویه، گزارش مفصلی منتشر کرده درباره خطراتی که محصولات چینی برای سلامتی انسان‌ها دارند. در این گزارش از جمله به لنت ترمز چینی اشاره شده که به دلیل استفاده از آزبست و الیاف نسوز و مقاوم در ساخت آن باعث بروز سرطان ریه و حنجره می‌شود.
میزان مجاز آزبست در لنت ترمز حدود ۵ درصد است در حالی که لنت‌های چینی‌‌ که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا ۳۰ درصد آزبست داشته‌اند
.

آلرژی پوستی؛ کمترین نتیجه استفاده از کفش‌های چینی
کفش ارزان چینی نیز همانند دیگر محصولات چینی به دلیل ظاهر خوب و قیمت بسیار ارزان، طرفداران زیادی دارد اما خبرگزاری مهر از غیراستاندارد بودن و بیماری‌زا بودن این کفش‌ها نوشته است!!.
در این گزارش آمده است که آلرژی پوستی اولین و شاید کم خطرترین عارضه استفاده از این کفش‌ها باشد که با ترک پا، زخم، بوی نامطبوع، پوست پوست شدن پا، میخچه، قارچ پوستی، سوزش کف پا، ریش ریش شدن و عفونت پوست‌های دور ناخن و خارش مشخص می‌شود!.

«توزیع کودهای تاریخ گذشته چینی باعث شده که تولیدکنندگان، بخش اعظم محصولات کشاورزی خود را با کودهای غیربهداشتی تغذیه کنند».
خبرگزاری مهر روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در ادامه گزارش قبلی خود خبر داد که آلوده بودن کودهای چینی قطعی شده است.
محصولات کشاورزی چینی نیز آلوده هستند
خبرگزاری ایسنا نیز روز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه نوشت وزیر کشاورزی در مجلس حضور پیدا کرده و با رئیس مجلس درباره وضعیت محصولات کشاورزی ارگانیک گفت‌وگو کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر ۳۰ درصد از بیماران سرطانی بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری شده‌اند و ایران را در اولین رتبه سرطان معده در جهان قرار داده‌اند.

ردپای چینی‌ها در اتاق عمل!

شهریور ماه امسال وب‌سایت خبری "انتخاب" از مرگ چند بیمار پس از عمل جراحی در بیمارستان شرکت نفت خبر داد. این گزارش به نقل از یک منبع مطلع نوشت داروی بیهوشی چینی که تقلبی بوده علت اصلی مرگ این بیماران بوده است. یکی از کشته‌شدگان، یک نوجوان ۱۳ ساله به نام سپهر ملک احمدی بود.
بیمارستان شرکت نفت البته خبر استفاده از داروی بیهوشی چینی را تکذیب کرد و رئیس انجمن بیهوشی ایران و معاون درمان وزارت بهداشت نیز ورود داروی بیهوشی چینی را تکذیب کردند.
چای " لیپتون چینی" ، شیرخشک محصول چین و اسباب‌بازی‌های چینی نیز پیش از اینها متهم به آلوده بودن و حتی مرگ‌آور بودن شده بودند. در شرایط تحریم و نیز رکود بی‌سابقه تولید داخلی اما، ورود محصولات چینی همچنان مسکن پرکاربرد اقتصاد بیمار ایران است هرچند عوارض جانبی آن، جان مردم باشد
.
                                                                                                 dw.de