۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

"وزیر باید شرمنده باشد"

یک فعال حقوق کودک در ایران، برگزاری جشنواره "نان‌آوران" را تشویق کودک به کار کردن دانسته و گفته است "وزیر آموزش وپرورش باید شرمنده باشد از اینکه کودکان در سن تحصیل کار می‌کنند". دیگر فعالان حقوق کودکان نیز در مصاحبه با "  روز " ، کار دانش آموزان را مغایر با کنوانسیون‌های بین المللی حقوق کودک می‌دانند.
پریسا کاکایی، فعال و پژوهشگر حقوق کودکان به روز می‌گوید: "دانش آموز‌‌ همان کودک است که مطابق کنوانسیون بین المللی حقوق کودک که خود ایران نیز آن را امضا کرده است و باید از هر گونه آسیبی که بخواهد سلامت جسمی و روانی وی را مورد تهدید قرار دهد محافظت شود."
فرشید یزدانی، فعال حقوق کودک، روز دوم دی ماه، با اعلام اینکه نزدیک به ۵ / ۲ میلیون کودک در کشور خارج از چرخه تحصیل هستند، در مورد برگزاری جشنواره "نان آوران" از سوی سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه کار کردن کودک در همه جای دنیا تقبیح شده، برگزاری این جشنواره را "به نوعی تشویق کار کودک" داسته است.
او به خبرگزاری ایلنا گفت: "وزیر آموزش و پرورش باید از اینکه کودکانی که درسن تحصیل هستند کار می‌کند شرمنده باشد نه اینکه به تشویق کار کودکان بپردازد."
                                                                       " روز آنلاین"