۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

بحران مهاجرت پرستاران و کمبود دارو در ایران اسلامی

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با توجه به کاهش شدید ذخائر دارویی می‌گوید: بازی‌های سیاسی، مسئولان را از دارو غافل کرد. همزمان، "بی‌توجهی وزارت بهداشت" عامل مهاجرت گسترده پرستاران از کشور عنوان شده است.
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای(!) اسلامی مسئولان دولتی را به بی‌توجهی به سلامت شهروندان و عدم اختصاص ارز لازم برای واردات دارو متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا شهریاری روز هشتم آذر ماه با اشاره به کاهش نگران‌کننده ذخائر دارویی کشور گفت: «نمایندگان از سال گذشته کمبود دارو در کشور را بار‌ها به مسئولان وزارت بهداشت و درمان گوشزد کرده‌اند اما مسئولان در این زمینه توجه شایانی(!) نکرده‌اند.».
هشدار در مورد عواقب مهاجرت پرستاران
یکی دیگر از مشکلات  حوزه‌ی درمان و سلامت، مهاجرت روزافزون پرستاران از ایران است که برخی از کارشناسان سیاست‌های نادرست دولت را از عوامل اصلی آن می‌دانند.
محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار هشتم آذرماه به خبرگزاری مجلس گفت: «بی‌توجهی وزارت بهداشت و درمان به قشر پرستار موجب مهاجرت یا خانه‌نشینی آنان شده است.»
به گفته‌ی شریفی‌مقدم "به علت تعدد راه‌های خروج از کشور نمی‌توان آمار دقیقی از میزان مهاجرت پرستاران اعلام کرد !، اما بر اساس بررسی‌ انجام شده سالانه افزون بر ۷۰۰ پرستار به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند