۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

" مشت نمونه ی خروار " ...غارت کشور به اسم صادرات، (حاج آقا های دست اندر کار) وقتی بیدار می شوند که قحطی شده!

با افزایش قیمت دلار از حدود دوهزار تومان به بیش از سه هزار تومان، موج غارت کالاها در داخل کشور و ارسال آن به خارج، از سوی برخی مراکز خصوصی! شبه خصوصی !! آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالی که برخی افراد ناآگاه از اقتصاد!!، افزایش شدید قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی را فرصتی برای رشد صادرات غیرنفتی می دانند، اطلاعات واقعی نشان می دهد گروه هایی به اسم  صادرات غیرنفتی، در صدد غارت کالاهای موجود در کشور هستند.
کاهش ارزش پول ملی در شرایطی می تواند به رشد اقتصاد غیرنفتی بینجامد که اقتصاد کشور درون زا باشد و کالاها را بدون اتکا به واردات تولید کند. اما در اقتصاد ایران (اسلامی) که از نظر مواد اولیه، تجهیزات و سرمایه، تاثیر زیادی از خارج از کشور می پذیرد، افزایش شدید قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی اگرچه در کوتاه مدت به افزایش کاذب صادرات غیرنفتی می انجامد، اما در درازمدت کشور را با کمبود شدید کالا روبرو خواهد کرد.
بطور نمونه گفته می شود در هفته های اخیر با افزایش قیمت دلار، تعداد زیادی از شرکت های خصوصی و به ظاهر خصوصی اقدام به خرید انبوه کالاهای مختلف از شکر، روغن، برنج، گندم و جو تا مواد خوراکی و سایر محصولات کرده اند تا آن را به سایر کشورها به ویژه عراق صادر کنند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که به طور نمونه قیمت تمام شده گندم در بازار ایران که جزو کالاهای وارداتی ایران است، برای کشور حدود 30 سنت در هر کیلو تمام می شود که این قیمت با احتساب دلار 1226 تومانی، حدود 500 تومان می شود؛ اما با احتساب دلار 3 هزار و دویست تومانی بالغ بر هزار و دویست تومان با احتساب هزینه حمل و انبار برای کشور تمام می شود و خریداری گندم و جو از بازار ایران، حتی به قیمت هزار تومان برای صادرات، عملا به غارت کشور منجر می گردد(بازتاب -تهران)