۱۳۹۱ خرداد ۸, دوشنبه

اعتراف "سپاه قدس" (خلافت اسلامی ایران) به دخالت مستقیم در درگیری‌ و کشتارهای سوریه



جانشین فرمانده "سپاه قدس" شرکت در عملیات نظامی و شبه‌نظامی در سوریه همگام با رژیم بشار اسد را تأیید کرد. وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا گفت، (خلافت) اسلامی "به‌طور فیزیکی و غیرفیزیکی" در سوریه نقش دارد.
اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" اعتراف کرد که خلافت اسلامی در عملیات نظامی، شبه‌نظامی و غیرنظامی در سوریه همگام با رژیم بشار اسد شرکت دارد.
متن این مصاحبه کوتاه پس از قرار گرفتن بر روی خروجی سایت خبرگزاری "ایسنا" حذف گردید و پس از آن نیز هیچ توضیحی از سوی مقام‌های رسمی ! اسلامی در مورد اظهارات این فرمانده ارشد سپاه قدس داده نشد!؟.
قاآنی در این مصاحبه گفته است: «اگر (خلافت) اسلامی در سوریه حضور نداشت، کشتار مردم آن چند برابر شده بود!!؟.
نیروی قدس سپاه پاسداران که وظیفه‌ی آن عملیات نظامی و شبه‌نظامی خارج از مرزهای ایران اسلامی است، پیش از این بارها توسط محافل بین‌المللی، از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و به‌ویژه اپوزیسیون سوریه متهم شده بود که در جهت سرکوب مردم معترض این کشور به رژیم بشار اسد کمک‌های تسلیحاتی، نظامی، فنی و مشورتی می‌کند
حضور "فیزیکی و غیرفیزیکی" جمهوری اسلامی در سوریه
در کشتار روز جمعه (۲۵ مه / ۵ خرداد) در شهر حوله، به گفته‌ی ناظران سازمان ملل، ۹۲ تن، از جمله ۳۲ کودک، جان خود را از دست دادند.
در همین روز، اندک زمانی پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل، وزارت امور خارجه سوریه مدعی شد، در این قتل‌عام دست نداشته و خود را بی‌گناه اعلام کرد!؟.
جانشین فرمانده نیروی قدس در رابطه با نقش نظامی خلافت اسلامی در سوریه به خبرگزاری ایسنا می‌گوید: «تا وقتی در سوریه نبودیم، کشتارهای مردم آن توسط معارضین زیاد بود، اما با حضور ایران اسلامی به طور فیزیکی و غیرفیزیکی جلوی کشتارهای بزرگ در سوریه گرفته شد!!؟.»
پس از آنکه رژیم سوریه خود را از دست داشتن در این قتل‌عام مبرا اعلام کرد و شورای امنیت سازمان ملل و جامعه‌ی جهانی این جنایت را محکوم کردند، وزارت امور خارجه خلافت اسلامی و همچنین مجلس اسلامی هم‌زمان قتل‌عام حوله را محکوم کردند!!؟.
با توجه به اعترافات عضو ارشد سپاه قدس و در حالی که جامعه بین‌الملل رژیم بشار اسد را عامل این قتل‌عام می‌داند، وزارت خارجه ایران و مجلس شورای اسلامی عاملان این جنایت را، هم‌نظر با حکومت بشار اسد، "تروریست‌ها"یی اعلام کرد‌ه‌اند که از کشورهای همسایه وارد سوریه شده‌اند!؟