۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

روز جهانی آزادی مطبوعات و وضعیت " آزادی! " در ایران اسلامی



تعداد سی روزنامه نگار و ۱۸ وب‌نگار در زندان، حداقل ۵ روزنامه‌نگار ممنوع‌القلم و دهها تن زیر احکام سنگین هستند...... ۲۸ نفر هم در سال گذشته مجبور به ترک ایران (اسلامی) شده‌اند.

این تصویری از ایران (اسلامی) است در روز جهانی آزادی مطبوعات!!؟.

سی روزنامه‌نگار و ۱۸ وب‌نگار در حال حاضر در ایران زندانی هستند. ...ایران (اسلامی) پس از چین و اریتره سومین زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان است......بر اساس آمار منتشر شده در سایت سازمان "گزارشگران بدون مرز" از آوریل ۲۰۱۱ (فروردین ۱۳۹۰) تا کنون ۹ روزنامه‌‌نگار در ایران دستگیر شده‌اند.... و نیز ۳ فعال وب که در این مدت به زندان رفته‌اند.....بیست و هشت روزنامه نگار و وب‌نگار نیز در یک سال گذشته مجبور به ترک ایران شده‌اند. اینها البته تنها کسانی هستند که خود را به سازمان گزارشگران بدون مرز معرفی کرده‌اند. اینها را رضا معینی مسئول بخش ایران این سازمان به دویچه‌‌وله می‌گوید و تاکید می‌کند که مطمئنا تعداد روزنامه‌نگاران خارج‌شده از ایران بیش از این آمار است

.اگر ممنوعیت کار، احکام تعلیقی، احکام قطعی اجرانشده، اخراج از محیط کار پس از آزادی از زندان را نیز به این مجموعه اضافه کنیم، نمای روشن‌تری از وضعیت آزادی بیان در ایران (اسلامی) در روز جهانی آزادی مطبوعات به دست می‌آید!!؟.