۱۳۹۰ اسفند ۱۳, شنبه

«ايران (اسلامی)، ۱۲۰ هزار تن گندم از آمريکا خريداری کرده است»



همزمان با تشدید تحريمهای اقتصادی کشورهای غربی عليه ايران، وزارت کشاورزی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، ( خلافت ) اسلامی ۱۲۰ هزار تن گندم از این کشور خريداری کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گندم خريداری شده که ارزش آن حدود ۴۶ ميليون دلار است در اواسط خرداد ماه(حدود سه ماه دیگر) به ايران( اسلامی) تحويل داده خواهد شد.
به گفته دست اندرکاران بازار محصولات کشاورزی، قيمت تمام شده برای ايران بيش از اين خواهد بود زيرا بدليل تحريمها هزينه حمل و نقل و بيمه برای (خلافت) اسلامی بيشتر از قيمت معمولی است
خريد ۱۲۰ هزار تن گندم از آمريکا يکی از بزرگترين معاملات تجاری بين دو کشور در سالهای گذشته(!) بشمار می رود
هنوز معلوم نيست که ايران اين مقدار گندم را از کدام شرکت آمريکايی خريداری کرده است!؟
چند هفته پيش کمپانی « کارگيل» که يکی از بزرگترين فروشندگان محصولات کشاورزی در دنياست اعلام کرد که به فروش غلات و ساير محصولات کشاورزی به ايران ادامه می دهد
در سال ۲۰۰۸ خشکسالی کم سابقه در ايران سبب شد توليد محصولات کشاورزی به نصف برسد و (خلافت) اسلامی مجبور شد صدها هزار تن گندم از کشور های ديگر از جمله آمريکا خريداری کند.
يک مقام وزارت خزانه داری آمريکا به خبرگزاری رويترز گفته است، صادرات مواد غذايی از جمله غلات به (خلافت) اسلامی مجاز شناخته شده است تا آمريکا مطمئن شود که مواد مورد نياز به دست مردم ايران می رسد
ماه گذشته ايران (اسلامی) تلاش کرد حدود سه ميليون تن گندم از بازارهای جهانی خريداری کند تا در صورت تشديد تحريمها بتواند نياز بازار داخلی را تامين کرده و برای آينده هم به اندازه کافی گندم ذخيره کند
در چند هفته اخير (خلافت) اسلامی توانسته مقداری از گندم مورد نيازش را تامين کند و در صدد است يک ميليون تن گندم هم از پاکستان وارد کند.
به گزارش خبرگزاريهای بين المللی، (خلافت)اسلامی به پاکستان پشنهاد کرده است در ازای صدور سنگ آهن و کود کشاورزی به پاکستان گندم از آن کشور وارد کند.
طبق اين گزارش ها، اسلام آباد تا کنون پاسخی به ايران نداده است. به گفته يکی از مقامات وزرات تجارت آن کشور بدليل تحريمها داد و ستد با ایران مشکلتر شده و هنوز مسئله نقل و انتقال پول هم حل نشده است!؟.
سيد نويد قمر ، وزير آب و انرژی پاکستان هم گفته است که ايران درخواست کرده ۲۰۰ هزار تن برنج از آن کشور خريداری کند.
اين در حالی است که (خلافت) اسلامی توانسته بخشی از گندم مورد نيازش را از کشور های ديگر تهيه کند
.
به گزارش رويترز دو هفته پيش ايران ۵۰۰ هزار تن گندم از روسيه و ۳۰۰ هزار تن هم از استراليا خريد.
حدود يک ميليون تن گندم هم از آلمان ، کانادا و برزيل به ايران صادر خواهد شد.
به گزارش رویترز، (خلافت) اسلامی در يکی دو ماه اخير شديدا تلاش کرده پيش از شدت يافتن تحريمهای اقتصادی مواد غذايی مورد نيازش را در بازارهای جهانی خريداری کرده و به ايران منتقل کند.
طبق این گزارش، پول اين محصولات هم با ارزهايی غير از دلار و يورو پرداخت شده و در مواردی ايران پيشنهاد معامله پاياپای را مطرح کرده است.
دست اندرکاران بازار محصولات کشاورزی هم می گويند بدليل شرايط ويژه ،( خلافت اسلامی) مجبور شده مواد مورد نظر خود را با قيمتی بسيار بيشتراز بهای معمولی در بازارهای بين المللی خريداری کند.
خريد صدها هزار تن گندم از آمريکا و ديگر کشور های غربی که به منظور پايان دادن به بحران هسته ای (خلافت) اسلامی تحريمهای شديدی را عليه ايران به اجرا گذاشته اند با نا باوری در برخی از محافل اقتصادی روبرو شده است

يکی از دلالان محصولات کشاورزی در شرکت لويز دريفوس آمريکا گفته است، اين اقدام ايران نشان می دهد که آنها بشدت به گندم احتياج دارند.
برخی تحليل گران هم بر اين باورند که (خلافت اسلامی) می خواهد به اندازه کافی گندم و غلات ذخيره کند تا در صورت قطع ارتباطات مالی اش با جهان خارج بتواند نياز بازار داخلی را تامين کرده و از بروز ناآراميهای اجتماعی در کشور جلوگيری کند


radiofarda