۱۳۹۰ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

«زنان ایرانی "" نینجا "" می شوند!»



طبق گزارش تلويزيون دولتی «پرس تی وی»، در ايــــــــــــــــــــران" اسلامی" حدود سه هزار و ۵۰۰ زن مشغول آموزش در رشته " نينجا " هستند. برخی از کارشناسان معتقدند که نينجا را نمی توان جزء رشته های ورزش رزمی محسوب کرد. اين ورزش باستانی ژاپن از سالهای دهه ۱۹۷۰ ميلادی برای مدتی در کشورهای ديگر رواج يافت ولی به نظر می رسد که زنان ايرانی اين رشته را بسيار جدی گرفته اند.
آتلانتیک می افزاید: در کشوری مثل ايران که اکثر حقوق زنان از آنها سلب شده است رشته های ورزشی نظير اين در ميان نسل جوان زنان محبوبيت فراوانی پيدا کرده است. زنان در اکثر زمينه ها، از حقوق مدنی و قوانين ازدواج و طلاق گرفته تا حق کار و نحوه پوشش، تحت تبعيض شديدی به سر می برند. هرگونه انتقاد يا سرپيچی از اين قوانين و مقررات مجازات های جدی را در پی خواهد داشت.
نويسنده وب سايت « آتلانتيک » تاکيد می کند که تلاش سی و چند ساله حکومت ايران برای تبديل کردن زنان به موجوداتی ضعيف وناتوان به شکست انجاميده است. با وجودی که بسياری در غرب به خاطر پوشش زنان ايرانی فکر می کنند که آنها ناتوان و ضعيف اند اما واقعيت اين است که آنها به شکل انفرادی و يا دسته جمعی بسيار نيرومندتر و تاثير گذارتر از آن هستند که رژيم حاکم تصور می کند.
روی آوردن به ورزش رزمی نينجا که به شجاعت انفرادی جنگجويان اين رشته شهرت دارد، برای زنان ايرانی جاذبه فراوانی پيدا می کند.و مسلما فراگيری ورزش رزمی نينجا تبعيض های شديد و قرون وسطايی در مورد زنان را در جامعه ايران حل نخواهد کرد ولی پيام آشکاری است که ثابت می کند اين سياست های تبعيض آميز به نتيجه نرسيده اند


radiofarda