۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

گربه دفتر نخست وزيری بريتانيا و رسوائی شکار موش


به دنبال پيدا شدن سرو کله يک موش ناخوانده در ميهمانی های رسمی دفتر نخست وزيری بريتانيا طی هفته های اخير برخی خواهان کناره گيری گربه رسمی اين دفتر شده اند که « لری » نام دارد. اما ديويد کامرون نخست وزير بريتانيا تاکنون در برابر اين فشارها مقاومت کرده است.
دفتر نخست وزيری بريتانيا سال گذشته « لری » اين گربه چهار ساله را برای شکار موشهايی که در اين ساختمان لانه کرده اند به اين دفتر آورد و عملا مقام رسمی گربه شکارچی موش را به او داده اند . استفاده از خدمات اين گربه از آنجا آغاز شد که سال گذشته دوربين تلويزيونهای خبری تصوير يک موش بزرگ را که در ساختمان اصلی دولت بريتانيا پرسه می زد فيلمبرداری کردند.
يک سخنگوی دولت طبق معمول توجيه هايی که درمورد سياستمداران خاطی ارائه می شود، برعملکرد «لری» در گذشته تاکيد کرد و گفت نبايد به خاطر رسوايی مربوط به پيدا شدن سرو کله يک موش به هنگام شام رسمی سوابق اين گربه را از ياد ببريم. جناب « لری » از ماه فوريه امسال که به استخدام درآمده ظاهرا سه موش را گرفته و به گفته سخنگوی دولت هيچ تصميمی برای برکناری وی از منصب اش اتخاذ نشده است.
جناب لری يک گربه ناخواسته بوده که ماموران اداره حفاظت ازحيوانات اهلی او را نجات داده و در مرکز ويژه حيوانات بی سرپرست نگهداری می کردند. ظاهرا اينطور گفته و يا تصور می شده که اين گربه به خاطر دوران سرگردانی و زندگی در خيابان قاعدتا بايد شم و تکنيک خوبی برای شکار داشته باشد.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی هزينه های نگهداری «لری» نه ازمحل ماليات و بودجه دولتی بلکه از طريق پول شخصی کارکنان دفتر نخست وزيری تامين می شود. البته چندی پيش يک برنامه جمع آوری اعانه به افتخار اين گربه ترتيب داده شد.
علاوه بر تخصص در زمينه شکار موش جناب « لری » ظاهرا استعدادهای ديپلماتيک نيز دارد و به سنت ديپلماسی بريتانيا يعنی حفظ روابطی حسنه با عموزاده های آمريکايی خود وفادار است. با وجودي که به گفته ديويد کامرون اين گربه مناسبات خوبی با آقايان ندارد ولی در ماه مه امسال و در جريان ديدار رسمی باراک اوباما از لندن ايشان از نوازشهای رييس جمهور آمريکا به شدت مسرور شدند