۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

'دزدان هویت' در نیویورک





دزدان با استفاده از مشخصات بانکی افراد، کامپیوتر‌های اپل می‌خریدند
پلیس نیویورک اعلام کرد حلقه‌ای از گروه‌های تبه‌کاری را متلاشی کرده که با دزدیدن مشخصات بانکی افراد، کامپیوتر و لوازم جانبی گران‌قیمت می‌خریدند.
پلیس نیویورک تا به حال ۸۶ نفر را به اتهام دست داشتن در این جرایم بازداشت کرده و گفته که ۲۵ نفر دیگر به اتهام همدستی در این ماجرا تحت تعقیب هستند. پنج گروه تبه‌کار هم در این ماجرا دست داشته‌اند.
آنها، بیش از هر چیزی با کارت‌های اعتباری قلابی محصولات شرکت اپل را می‌خریدند. حاصل کارشان هم در شانزده ماه گذشته، خرید لوازم کامپیوتری به ارزش بیش از ۱۳ میلیون دلار بوده است.
یکی از مقام‌های پلیس نیویورک، ریموند کلی، درباره قربانیان سوء استفاده از کارت‌های اعتباری گفته: "کسی تفنگش را به سوی آنها نشانه نگرفته تا پولشان را بگیرد اما چه فرقی دارد؟ به هر حال از این آدمها دزدی شده است."
تحقیقات دو ساله پلیس نشان می‌دهد که دسته‌های تبه‌کاری آمریکا با همتاهای خود در آفریقا، اروپا، خاورمیانه و شرق آسیا در تماس بوده‌اند.
یکی از مقام‌های پلیس نیویورک به نام ریچارد براون گفته که این "بی‌شک یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین پرونده‌های دزدی اعتبار و مشخصات افراد است، که هر کدام از ما دیده‌ایم."

شیوه کار دزدان
دزدی مشخصات کارت‌های اعتباری و مشخصات فردی توسط کارمندان بانک یا گارسون‌های رستوران‌ها انجام می‌شد. آنها هنگامی‌ که کارت‌های اعتباری مشتری‌ها را می‌گرفتند مشخصات آنها را می‌دزدیدند و به هم‌دست‌هایشان می‌رساندند.
مشخصات دزدی به دست تکنیسین‌های تبه‌کاران می‌رسید تا از رویش کارت‌های اعتباری تقلبی مانند "ویزا" و "آمریکن اکسپرس" بسازند. بعد از آن نوبت به گروه "خریداران" می‌رسید که با این کارت‌های تقلبی، به مغازه‌ها می‌رفتند و کامپیوترهای پیش‌رفته می‌خریدند و آنها را به گروه‌های خلاف‌کار در چین، اروپا و خاورمیانه می‌فروختند
.
پلیس می‌گوید که ده‌ها هزار دلار پول نقد از بازداشت‌ شدگان کشف کرده، به همراه کامپیوتر و لوازم جانبی آن به ارزش ۶۵۰ هزار دلار. و البته چندین قبضه تفنگ‌ و یک کامیون پر از لوازم کامپیوتری، کفش‌های گران قیمت و ساعت‌های گران قیمت و ابزار و ادوات سرقت اطلاعات از روی کارت‌های اعتباری هم کشف شده است.
کمیسر کلی، می‌گوید که این دزدان "دانش شگفت آوری" در استفاده از تکنولوژی دارند.