۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۸, یکشنبه



درگیری‌های خونین میان مسیحیان و مسلمانان در قاهره


روز یکشنبه و یک روز پس از درگیری‌های خونین میان گروه‌های مسیحی و مسلمان در قاهره که به کشته شدن دستکم ۱۰ تن و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر انجامید، شهر قاهره بار دیگر شاهد تنش میان گروهی از مسیحیان و مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری رسمی آلمان، درگیری‌های روز یکشنبه در نزدیکی کلیسایی در محله امبابه قاهره در حالی بالا گرفت که در همین روز عصام شرف، نخست وزیر مصر، دیدارش از کشورهای حاشیه خلیج فارس را به تعویق انداخته و خواهان برگزاری جلسه اضطراری دولت رابطه با درگیری‌های اخیر شده است.
حملات روز شنبه گروهی از مسلمانان تندرو به دو کلیسای قبطی، به منظور آزاد‌سازی یک زن مسیحی مصری صورت گرفته است که به گفته این گروه از مسلمانان، به دلیل آن‌که به خواست خود به اسلام گرویده، از سوی کلیسای قبطی به اسارت گرفته شده است.
دادگاه عالی مصر روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۹۰ نفر در ارتباط با حملات روز شنبه دستگیر شده‌اند و به زودی در دادگاهی نظامی محاکمه خواهند شد.
خبرگزاری رسمی آلمان گزارش کرده است که در جریان درگیری‌های روز شنبه ۱۱ تن کشته و ۱۹۳‌نفر زخمی شده‌اند و افزوده است که تنش‌های روز یکشنبه نیز تا کنون پنج زخمی بر جای گذاشته است