۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

تخلف۲۱ میلیارد دلاری ، در بودجه ۸۹


جبار کوچکی نژاد، نماینده مجلس ( خلافت اسلامی) می گوید که با ارزیابی عملکرد دولت در ۹ ماه گذشته، مشخص شده است که در بودجه سنواتی دولت آقای احمدی نژاد، بیست و یک هزار میلیارد تومان انحراف وجود دارد

بفرمائید دراین سالها ، در کدام بخش از امور ، انحراف وجود نداشته است؟

آقای جبار نژاد که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است، امروز (شنبه ۱۶ بهمن) گفت: "برای واقع گرایانه شدن بودجه سال ۹۰، عملکرد بودجه دولت در سال ۸۹ بررسی شد و دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس، گزارشی از این ارزیابی به کمیسیون برنامه و بودجه ارایه کرد."

کاهش تولید و صادرات نفت، کاهش سرمایه گذاری های ناشی از درآمد نفت، واریز نشدن مازاد درآمد نفت به حساب ذخیره ارزی و عدم پرداخت تسهیلات دو میلیارد دلاری متروی تهران، عمده ترین مواردی است که آقای جبار نژاد در محاسبه عدد ۲۱ هزار میلیارد تومانی (بیست و یک میلیارد دلاری) "تخلف دولت از بودجه سال ۸۹" به آنها اشاره می کند


این نماینده مجلس ، از ارایه گزارش دیوان محاسبات کشور جهت قرائت در صحن علنی مجلس خبر داد و تاکید کرد که از قوه مجریه خواسته شده است تا پایان سال جاری، کسری بودجه را تأمین کند و بدهی خود را به بخش های مختلف از جمله حوزه نفت پرداخت کند.

موضوع تخلف دولت از بودجه سال ۸۹ در حالی مطرح می شود که مجلس خود را آماده بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ می کند که "بسیار دیرتر از همیشه" تقدیم مجلس خواهد شد.

گزارشها نشان می دهد که در سی و دو سال گذشته و حتی در زمان جنگ هشت ساله عراق و ایران نیز هیچگاه لایحه بودجه سالانه بعد از دهم بهمن به مجلس ارائه نشده است.

بررسی لایحه بودجه سالانه یکی از مهمترین برنامه های مجلس است و نمایندگان می گویند که تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه، به خاطر آن است که می خواهد امکان کارشناسی دقیق!! بر برنامه های مالی کشور را از مجلس بگیرد!؟.

در هفته های اخیر، انتقادهای جدیدی به دولت محمود احمدی نژاد درباره بی انضباطی مالی به خصوص از سوی دیوان محاسبات، بازوی نظارتی مجلس، وارد شده است

بی انضباطی ؟؟؟؟؟