۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

بازار داغ خرید و فروش ( شهود ) دادگاه ها در عصر خلافت اسلامی ایران !!؟

خبرگزاری مهر: خرید و فروش شهود در جلوی دادگاههای در دهه اخیر به یک معضل تبدیل شده به طوری که برخی سودجویانی که از عقوبت الهی ترسی ندارند!!!، شهادت در دادگاه را به عنوان حرفه و پیشه خود انتخاب کرده و افراد بی گناه را با یک شهادت دروغ متهم می کنند.

آیت ‌الله! محمد امامی کاشانی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تهران به بحث شهود و کارشناسان قضایی اشاره کرد و گفت: خیلی ناله‌ها از کارشناسیهای غلط و از حکم های غلط در دستگاه قضایی بلند است و اگر حکم پرونده‌ای غلط بود، آهش !! به دامان قاضی، دادرس، کارشناس و شهود آن پرونده بازمی‌گردد.

گفته های امامی کاشانی در حالی بیان می شود که در دهه اخیر خرید و فروش شهود در جلوی دادگاههای کشور به یک معضل ( نان و آبدار) تبدیل شده به نحوی که حتی داد وکلا هم در آمده است!. این افراد که بعضا در دادگاههای خانواده، کیفری و حقوقی نقش شاهد را ایفا می کنند در بسیاری از موارد حتی طرفین دعوا را نمی شناسند و تنها با یک شهادت یا قسم دروغ پول خود را از یکی از طرفین دعوا دریافت کرده و دادگاه را ترک می کنند!!!؟.

قضات در برابر شهود دروغگو بی تقصیرند

در همین رابطه حجت الاسلام ! کریمی معاون قضائی قوه قضائیه از دریافت پول توسط عده ای برای شهادت دروغ در محاکم قضائی خبر داد و افزود: وقتی عده ای اکنون در کنار دادگستری ها نشسته اند و در قبال دریافت پول شهادت دروغ می دهند قاضی چکار می تواند بکند!؟.

وی افزود: وقتی مردم موازین اسلامی (!) را زیر پا گذاشته و شهود دروغگو را در دادگاه حاضر می کنند و در دادگاه تجدید نظر هم باز شهودی دیگر به دروغ شهادت می دهند قاضی چه کند!. رسانه ها باید مردم را آگاه کنند!! که قسم دروغ گناه کبیره است!!! و با قسم دروغ ممکن است خون بیگناهی ریخته شود.

شهود دروغگو مسیر پرونده را تغییر می دهند

گلرخ افقهی وکیل پایه یک دادگستری از استان اصفهان در گفتگو با مهر در مورد تاثیر شهود در دادگاهها گفت: در بسیاری از موارد مشاهده شده شهادت دروغ موجب اعدام یا حبس ابد یک زندانی شده است.

وی افزود: در یکی از شعب دادگاههای انقلاب قاضی از شاهد می خواهد قبل از شهادت وضو گرفته(!!) و تمامی آداب شهادت را رعایت کند(!!) و آنچنان مورد شهادت دروغ را برای شاهد بیان می کند که حتی وکلا هم دچار اضطراب و دلهره می شوند!!.

رئیس اتحادیه کانونهای وکلای ایران بر این عقیده است که در جامعه امروزی که دروغگویی برای امرار معاش افزایش یافته است نباید پایه و اساس محاکم شهادت شهود باشد

با توجه به اظهارات صدها وکیل در سراسر کشور بسیاری از افراد بی گناه به دلیل شهادت دروغ در زندانها به سر می برند و این هشداری است به دستگاه قضائی کشور تا این آسیب مهم و جدی را برای احقاق حقوق مردم رفع کند

_________________________________________

جامعه ای که اساس اداره اش بر پایه شعار و ریا و دروغ و دو روئی بنا شده است و دست اندرکارانش بطورعلنی متوسل به دو روئی و دروغگوئی میشوند، چه انتظاری از مردم ناچار و نیازمند میتوان داشت؟؟