۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

پایه گذاران " آشفتگی " از آشفتگی اوضاع ، می نالند !!؟

هاشمی رفسنجانی ، وضعیت " سیاسی " ایران اسلامی را آشفته بازار دانست

اكبر هاشمى رفسنجانى، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در تازه‌ترين موضع‌گيرى خود بار ديگر به انتقاد از شرايط سياسى در( خلافت اسلامی) ايران پرداخت و از وضعيت كنونى در ايران به عنوان «آشفته بازار» ياد كرد!؟
آقاى رفسنجانى در يادداشتى كه پايگاه اينترنتى وى آن را به مناسبت انفجار دفتر حزب جمهورى اسلامى در روز هفتم تير ۱۳۶۰ منتشر كرده است وضعيت سياسى امروز ايران را مشابه اين سال دانسته و مى‌نويسد: «... شايد به خاطر دلتنگى‌هاى زمانه!، سعه صدر سابق را نداريم. دشمنان ما وسيع‌تر شده اند،! اما دايره دشمن شناسى ما محدود شده است!!. دشمنان دوست‌نما در ما رخنه كرده‌اند و ... روزمرگى، ما را به اضطراب واداشته است!؟
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در نوشته خود مى‌گويد كه وى به دليل توصيه بهشتى جلسه حزب جمهورى اسلامى را پيش از وقوع انفجار در آن ترک كرد!؟
وى در يادداشت خود به ترورآقای على خامنه‌اى در مسجد ابوذر و «نگرانى از وخامت حال» او اشاره كرده و مى‌نويسد كه (مرحوم) بهشتى پس از انفجار دفتر حزب جمهورى اسلامى به وى گفته است: «تو برو، آنجا واجب‌تر است و ما اينجا را اداره مى‌كنيم!!؟.»
در انفجار دفتر اين حزب در ميدان سرچشمه تهران شمارى از مقام‌هاى خلافت اسلامى از جمله بهشتى، و بیست و هفت نماينده مجلس كشته شدند.
جمهورى اسلامى ايران اين انفجار را به سازمان مجاهدين خلق نسبت داد كه در اين زمان دست به مبارزه مسلحانه عليه نظام جمهورى اسلامى زده بود.
اكبر هاشمى رفسنجانى مى‌گويد كه روزى به آيت‌الله بهشتى گفته است: «سيد! با اين همه تهمت و توهين چه مى‌كنى؟ خنديد و گفت: آسيا به نوبت!؟»
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در سال‌هاى اخير هدف حملات شديد هواداران دولت قرار گرفته است مى‌گويد: «اينک از آن روزها ۲۹ سال مى گذرد، ۲۹ سالى كه اوراق دفترش هر روز حادثه‌اى را در سينه خويش دارد...دشمنان هستند اما رنگ عوض كرده‌اند!!!. هنوز در كيش و كمان دشمنى خويش تيرهاى توهين و تهمت و دروغ را دارند كه هر از گاهى چشم بسته و چشم باز مى‌اندازند!!؟.»
رئيس مجلس خبرگان(!!) در نوشته خود در انتقادى غير مستقيم از شرايط سياسى فعلى ايران اظهار عقیده کرده است: «مشفقانه‌ترين انتقادها را بر نمى‌تابيم و نقشه‌هاى شوم دشمنان دوست‌نما را در نمى‌يابيم.!!. نفاق را صداقت، توهين را صراحت، دروغ را درايت، تهمت را شجاعت و شعار را بصيرت مى‌دانيم!!. اما در اين آشفته بازار، انقلاب اسلامى... آن عزيزى است كه "گر نگه دار وى آن است كه من مى‌دانم/شيشه را در بغل سنگ نگه مى‌دارد.!!؟»
آقاى رفسنجانى از يكسال پيش در سخنرانى‌ها و در نامه‌اى كه خطاب به (آقای) خامنه‌اى، ، نوشته است از وضعيت سياسى فعلى ايران و حملات هواداران دولت به او و خانواده اش به شدت انتقاد كرده است.
وى در نامه خود به خامنه ای كه پيش از برگزارى انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ منتشر شد از وى خواست تا «براى رفع فتنه‌هاى خطرناک و خاموش كردن آتشى كه ... دودش در فضا قابل مشاهده است» اقدام مؤثرى انجام دهد و «مانع شعله‌ ورتر شدن اين آتش در جريان انتخابات و پس از آن» شود.
اكبر هاشمى رفسنجانى در دوره‌هاى مختلف گاه به صورت آشكار و گاهى نيز با كنايه از عدم همراهى آقای خامنه‌اى با او براى مقابله با محمود احمدى‌نژاد گلايه كرده و در نامه خود گفته است: «انتظار من و همه دلسوزان واقعى نظام اين بود كه (او) عكس‌العمل نشان دهند.»
اين انتقادها در حالى مطرح مى‌شود كه (آقای) خامنه ای در خطبه‌هاى نمازجمعه روز ۲۹ خرداد سال ۸۸ گفته بود كه «نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديک‌تر است.!!؟»