۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

مجسمه هائی که در معابر تهران ، دود شدند و به هوا رفتند !!؟








در هفته‌های گذشته تعدادی از مجسمه‌های تهران از فضاهای عمومی ربوده شدند


مجسمه ستارخان از خیابان ستارخان، مجسمه باقرخان از خیابان شهرآرا، مجسمه علی شریعتی از پارک شریعتی، نیم‌تنه شهریار از مقابل تئاتر شهر، صنیع خاتم از پارک ملت، مجسمه مادر و فرزند از شهرک غرب و دو مجسمه دیگر از خانه هنرمندان به سرقت رفته‌اند!!؟

. روز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز خبر به سرقت رفتن مجسمه محمد معین منتشر شد و به این ترتیب شمار مجسمه‌های ناپدید شده به نه عدد رسید.

با ربوده شدن این تعداد مجسمه اکنون این سئوال مطرح شده است که چه اشخاصی و با چه هدفی این سرقت‌ها را انجام داده و آیا این دزدی‌ها با یکدیگر مرتبط هستند ؟؟؟؟؟

مرتضی تمدن استاندار تهران این سرقت‌ها را مشکوک توصیف کرده است!!!؟

. به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای تمدن در این خصوص گفته است: «فرهنگ، شعور و آگاهی مردم را آن قدر بالا می‌دانیم(!!) که نیازی نیست بخواهیم برای هر مجسمه نگهبانی بگذاریم. در عين حال استثنائاتی هم پيدا مي‌شود(!!) و چنين كاری صورت می‌گيرد، حال آن كه برای ما هم بسيار مشكوك است و در شورای تامين در اين باره بحث شده و ادامه می‌دهيم تا بتوانيم نتيجه را اعلام کنیم!!؟».

در پی مفقود شدن مجسمه شهریار از مقابل تئاتر شهر، محمد حيدری، مدير مجموعه تئاتر شهر با اظهار بی‌اطلاعی(!!) از زمان مفقود شدن این مجسمه گفت: «حفاظت اين مجسمه بر عهده پليس پارك است كه از سوی شهرداری منطقه ۱۱ منصوب شده است و ما اطلاع دقيقی از آن نداريم

نامشخص بودن زمان دقیق ناپدید شدن مجسمه‌ها این سئوال را پیش می‌آورد که آیا نظارتی بر آثار هنری موجود در فضاهای عمومی شهر وجود دارد؟ و آیا اگر پیگیری رسانه‌ها نبود چه مدت زمان باید از سرقت این آثار می‌گذشت تا نبودن آنها مشخص شود؟

باش تا صبح دولتت بدمد!؟

کین هنوز از نتایج سحر است !!!؟