۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

آئین ملی ایرانیان ، هیچوقت نمیتواند " خرافه " بحساب آید


برپا کردن آتش و شادمانی و رقص جمعی در شب چهارشنبه سوری از سوی مردم ایران، در میان تدابیر شدید امنیتی با گستردگی بیشتری نسبت به سال های قبل برگزار گشت. این مراسم در برخی مناطق با دخالت موتور سواران و نیروهای نظامی به خشونت کشیده شد.

از یک هفته قبل چند تن از روحانیون(!) و سخنرانان مذهبی شرکت در چهارشنبه سوری را تقبیح کردند!! و با پخش گفته های آخوند مطهری فشار خود را برای جلوگیری از شرکت مردم در این مراسم به کار بردند تا سرانجام صدا و سیما اعلام کرد رهبر( خلافت) اسلامی نیز چهارشنبه سوری را فاقد مبنای شرعی و مستلزم فساد دانست!!؟

. چنین بود که به نظر می رسد مردمی که با همه فشارها و تهدیدها در مراسم شرکت کردند قصد داشتند به دیگر روحانیون نشان دهند که به بزرگداشت آیین کهن خود می پردازند. چنان که بنا به گزارش ها مردم در حاشیه برپائی مراسم می گفتند: چهارشنبه سوری ، جشن ملی ماست و از 1700 سال قبل از میلاد برگزار می شود و آمده ایم در خیابان ها تا بگوییم نه خرافه هست و نه فساد که آیین ملی ایرانیان است و این روز را پاس میداریم.

مردم می گویند در سی سال گذشته همیشه چهارشنبه سوری محملی برای برخاستن فریاد جوانانی بوده و هر سال که از عمر (خلافت) اسلامی گذشته این اعتراض ها بلندتر شده - تا امسال که همه واکنش های دولتی و حکومتی و دخالت (این و آن) نشان داد که حکومت نگران است که جنبش اعتراضی مردم از میان خاکستر زندان ها و سرکوب ها و دلسردی ها در این شب باز سر بر آورد.

گزارش خبرنگاران حاکی است امسال با توجه به سرکوب های گسترده 9 ماهه گذشته، گرچه وسعت تظاهرات مانند سال های قبل نبود اما حاضران مصمم تر و سیاسی تر از گذشته آماده آن بودند که با ماموران درگیر شوند اما گوئی ماموران دستور داشتند که تا می توانند مدارا کنند. از همین رو با وجود آن که در این چند روزه تهدید ها و هشدار ها شدید بود اما چندان که غروب شد و صدا از هر گوشه شهر تهران برخاست، ماموران امنتیی و انتظامی از درگیر شدند پرهیز کردند..

گزارش ها نشان می دهد علیرغم تهدیدها و هشدارهای مقامات نظامی و امنیتی ، چهارشنبه سور در نقاط مختلف شهر تهران برگزار شد، در چند نقطه هم به دلیل برخورد نامناسب و خشونت آمیز موتور سواران بسیجی، کار به درگیری و خشونت کشید و شعار های "مرگ بر دیکتاتور" شنیده شد


روزآنلاین