۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

مدارس دخترانه به سبک صومعه ها !؟


خبرگزاری ایلنا از قول مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور مژده داد که مدارس دخترانه ایران به سبک مدارس راهبه های مسیحی در صومعه ها بنا می شوند. او البته نامی از صومعه و راهبه نبرد، اما مشخصاتی که از مدارک در دست ساختمان برای دختران ذکر کرد، همان را تداعی می کند که نامش را نبرد.

او گفت
طرح محرم ‌سازی‌ مدارس دخترانه كشور در دست اجراست که در مقاطع ابتدایی و سایر مقاطع به منظور بالا رفتن آزادی عمل دانش‌آموزان دختر از سال‌های پیش مورد توجه مدیران مدارس قرار گرفت. هم‌اكنون طرح حیاط‌ های درونی و سالن‌های مركزی برای استتار بهتر دانش‌آموزان دختر مد نظر است كه در صورت لزوم مدارس جدید هم به این شكل ساخته می شود.
شاداب‌سازی و محرم‌سازی مدارس با 2 عنصر محفوظ بودن و مفرح بودن محیط‌ های آموزش همراه است. در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در این مسئله دچار غفلت شده بودیم. در حال حاضر 10 درصد مدارس دخترانه كل كشور تحت پوشش طرح محرم ‌سازی قرار گرفته است و 90 درصد مدارس ما نیازمند محفوظ و مفرح بودن برای تامین شاداب‌سازی‌ هستند.
امروز با طراحی اولین نمونه از لباس زنان ایرانی برای استفاده در محیط كار توسط معاونت صنایع دستی حركت دیگری برای حفظ فرهنگ حجاب و اجرایی كردن آن در جامعه آغاز شد.
با توجه به این که ( والی فقیه!) تاکنون چندین بار درباره لباس ملی توام باحجاب و همگانی کردن آن صحبت کرده، قطعی است که تمام این فجایعی که به سبک قرون وسطی در اروپا و یا دوران مائو در چین جریان داشته، با تائید و طراحی او، با اشکال اسلامی آن در حال پیاده شدن است