۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

پرداخت حقوق بشر در حضور دیگران !؟


دوشنبه این هفته شورای حقوق بشر در ژنو تشکیل جلسه داد تا به مسئله نقض حقوق بشر در ایران رسیدگی کند.
خبرنگار ما گرچه نتوانست در این جلسه شرکت کند!، اما توانست یک جورهائی از رئیس شورا بپرسد قربان، چه نتیجه ای از رسیدگی به مسئله حقوق بشر در ایران گرفتید؟!؟
رئیس شورا پس از آنکه لحظاتی پشت گوشش را خاراند به خبرنگار ما گفت:
واله دروغ چرا، از بس روشنفکران ایرانی نوشتند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود و کارگران ایرانی گفتند که حقوق ما پرداخت نمی شود و وکلا و حقوقدان های ایرانی گفتند آخر این چه وضعشه و از این جور چیزها، ما این شورا را تشکیل دادیم که ببینم جریان چیست.!!...؟
خبرنگار ما پرسید: خب؟
رئیس شورا جواب داد خب به جمال شما.!؟
بحث بر سر این که بشر اصولا چه حق و حقوقی دارد تازه گرم شده بود که یکی از32 نماینده ای که از طرف (خلافت اسلامي) در این نشست شرکت کرده اند بلند شد و با مدرک و سند ثابت کرد که شلاق و مشت و لگد هم جزئی از حقوق بشر است!.؟..
این نماینده می گفت به نظر ما بشری که به زبان خوش حالی اش نمی شود که شرکت در تظاهرات یا پوشیدن لباس سبز جرم است، باید با کتک حالی اش کرد.!!!.؟
خبرنگار ما با حیرت دوباره پرسید: خب؟
رئیس شورا هم دوباره گفت خب به جمال شما و ادامه داد: نماینده ( آقايون!) می گفت هر مملکتی یک قانونی دارد و مردم ما به این قانون رای داده اند!!، شماها چکاره اید که در کار ما دخالت می کنید؟
خبرنگار ما پرسید پس تکلیف اعلامیه حقوق بشر و اینجور چیزها چه می شود؟ رئیس شورا جواب داد ما هم اتفاقاً عین همین سئوال را از نماینده (اسلامي) کردیم، (او) پاسخ داد حقوق بشر در ایران کاملا رعایت و به موقع پرداخت می شود !!! و سپس برای اینکه جلوی هرگونه حرف و بحث اضافی را بگیرند، عکسی را که در بالا می بینید ارائه کردند وگفتند طبق این مدرک، ما حقوق بشر را حتی در حضور جمع می پردازیم که دیگر جای هیچ گله و شکایت و انکاری باقی نماند!؟
خبرنگار ما با ناباوری گفت: و شما هم قبول کردید؟ رئیس شورا گفت در حضور جمع بودنش را بعله! مگر می شود اینهمه تماشاچی را ندیده گرفت؟!!..؟
.
fa.shahrvand.com