۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

خلبان پرواز تهران - مشهد به مسافران : دعا کنید !!؟

شب گذشته (چهارشنبه) پرواز تهران ـ مشهد هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی آسمان دچار نقص فنی، تکان‌های شدید و کاهش ارتفاع شد و به تهران بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، خلبان هواپیما در دقیقه ۴۵ پرواز به مسافران اعلام کرد که هواپیما دچار نقص فنی شده و دعا کنید.

خدمه هواپیما نیز از سالم رسیدن پرواز تعجب کردند

یکی از مسافران این پرواز با اشاره به تکان‌های شدید هواپیما و کاهش شدید ارتفاع آن اظهار کرد: «در این حین مسافران دچار شوک واقعی شده بودند و بالاخره پس از اضطراب، حالت تهوع و گریه مسافران که با دعا و صلوات همراه بود این پرواز به فرودگاه مهرآباد رسید!!.»

وی افزود: «کادر این پرواز نیز به دلیل نقص فنی شدید هواپیما که سیستم هیدرولیک آن از کار افتاده بود از سالم رسیدن پرواز تعجب کرده بودند.»

به گفتهٔ وی ساعت ۲ نیمه‌شب در پی اعتراض شدید مسافران و دعوا و مشاجرهٔ آن‌ها در فرودگاه مهرآباد پلیس فرودگاه نیز با آن‌ها برخورد کرد.

این مسافر در ادامه گفت: «هیچ‌یک از مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان پاسخگوی تاخیر شش ساعته و نقص فنی و شوک وارد شده به مسافران در پرواز نیستند

پلیس فرودگاه نیز با مسافران برخورد کرد

پرواز پس از شش ساعت تاخیر انجام شد اما هواپیما پس از ۴۵ دقیقه پرواز به دلیل بروز نقص فنی به تهران بازگشت و مجددا پس از شش ساعت، ساعت شش صبح با هواپیمای فوکر جایگزین شده، انجام شد.

ایران با تحریم‌های بین‌المللی در زمینه قطعات هواپیما مواجه است و طی ده گدشته شاهد چندین سانحه هوایی بوده‌است.

در سانحه هوایی سقوط هواپیمای کاسپین در ماه ژوئیه در نزدیکی قزوین ۱۶۸ تن از مسافران جان باختند.

ناوگان هوایی مسافربری و نظامی (خلافت اسلامی) از هواپیماهای قدیمی تشکیل شده‌است که به خاطر قدمت و نگهداری ضعیف از شرایط امنیتی بدی برخوردارند