۱۳۸۵ آبان ۱۸, پنجشنبه

كيست آن كس كه در اين دايره سرگردان نيست ؟

داشتم نشريه پر بار " بيداري " را مرور ميكردم . رسيدم باين مطلب (كه ميخوانيد). خواندم و ديدم "بحث بسيار جالبي است . گفتم خوب است تا براي استفاده ديگر دوستان نيز آنرانقل كنم 0
نويسنده نوشته است
با خانم به مهماني دوستي رفته بوديم . چند لحظه اي گذشته بود كه آقا و خانم آمريكائي به ما نزديك شدند و پرسيدند اجازه ميدهيد كنارتان بنشينيم . گفتم بفرمائيد .....
پس از چند دقيقه خانم آمريكائي بعد از خوش وبشي مختصر پرسيد : بنظر آمريكائي نيستيد . گفتيم بله ! . پرسيد عرب هستيد ؟ گفتيم خير ما ايراني هستيم .0
پرسيدند حتما مسلمان هم هستيد ؟
هر دو (من و خانم همصدا پاسخ داديم - نه !) و اين نه را با چنان شدت و غلظتي گفتيم كه بيچاره خانم آمريكائي حسابي جا خورد - ناچارا به توضيح بر آمدم و گفتم كه : البته ما در خانواده اي مسلمان بدنيا آمده ايم . اما از زماني كه " مدعيان نوادگان امام زمان " در مملكت ما صاحب قدرت و مسند و رياست و پول و زور و چماق و زندان شده اند و هر روضه خوان و شمع فروشي وزير و وكيل و فقيه و امام و جانشين خدا شده است ما از مسلماني استعفا داده ايم !0
اين بار مرد آمريكائي پرسيد : حالا چه مذهبي داريد ؟!0 آيا مسيحي شده ايد ؟ و من آن گفته نغز " ابوالعلا معري شاعر نا بيناي عرب " را مو به مو برايش ترجمه كردم كه گفته است - مردم دنيا دو گروه هستند . آنها كه دين دارند و عقل ندارند ! و آنها كه عقل دارند و دين ندارند . و اضافه كردم البته ما - فكر ميكنيم از گروه دوم هستيم !!0
آقاي " رابرت " آمريكائي كه تا اين لحظه سكوت كرده بود گفت : اگر به دين مقدس مسيح مشرف بشويم همه گناهان ما آمرزيده شده و يك راست به بهشت خواهيم رفت !0
هنگامي كه سخنان آقاي رابرت به پايان رسيد . گفتم . ميدانيد يكي از مردان بزرگ ميهن من "ابوسعيد گناوه اي " از رهبران جنبش " قرامطه " چه تعريف و تعبيري از اديان دارد ؟
سري بالا انداخت و گفت نه نميدانم !0
برايش ترجمه كردم كه ابوسعيد گفته است
. سه كس زندگي مردمان جهان را تباه كردند . يكي آن شبان مشهور . يكي آن طبيب مصلوب . و يكي هم آن شتر بان معروف !0
وقتي حرفم به پايان رسيد آقاي رابرت كه از روي كارت اش متوجه شدم كشيش ميباشد . آدرس مرا خواست تا چند حلقه فيلم زندگي مسيح را برايم بفرستد كه شايد تغيير عقيده بدهم و اين بار دانسته به چاه ديگري سرنگون شويم !!0
بيچاره آقاي " رابرت " فكر ميكند با مسيحي كردن ما كه از مسلماني خود خيري نديده ايم . كوره راهمان را به بهشت . آسفالت خواهد كرد !0