۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

خالی شدن شهرها و بالا رفتن مصرف مشروبات الکلی در خلافت اسلامی ایران

درحالی که دستگاه های تبلیغاتی<خلافت> سال ها تلاش کرده اند تا تعطیلات روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد را رنگ و لعابی مذهبی ببخشند و مراسم عزاداری بر پا کنند، طی چند سال گذشته شهروندان به این تعطیلات لقب "ارتحالیدی" داده و با استفاده از این فرصت راهی شهرهای ساحلی شده اند؛ سفرهایی که هر سال بیشتر شده و رنگ خود را بر پایتخت هم زده است.
در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد تمامی اماکن عمومی در شهرهای بزرگ تعطیل است وبرنامه های عزاداری های مذهبی تمام وقت صدا و سیمای <خلافت> اسلامی را به خود اختصاص می دهد!.
طی دو روز گذشته نیروهای پلیس! بارها به شهروندان هشدار داده اند که به دلیل شلوغی جاده های منتهی به استان های شمالی، از سفر های غیر ضروری خودداری کنند!.
در همین باره، سایت فرارو به نقل از فرمانده پلیس راهور نوشته است: "بر اساس آخرین وضعیت راه‌های کشور ، ترافیک در تمامی محورهای خروجی از استان و شهر تهران شامل تهران –ـ کرج، کرج ـ– قزوین، هراز، چالوس و فیروزکوه سنگین و نیمه سنگین گزارش شده است. با توجه به حجم بالای بار ترافیکی در محور چالوس –ـ کرج و عدم کشش لازم در این محور، تردد خودروها از ساعت ۹ صبح امروز از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع شده و این محور هم‌اکنون تا اطلاع ثانوی به سمت چالوس یکطرفه است".
پلیس! افزوده است: "از تمامی رانندگانی که هم‌اکنون در جاده‌های کشور در حال تردد هستند می خواهیم که با صبر و حوصله رانندگی کرده و با توجه به اینکه تردد از شانه خاکی و لاین مخالف موجب انسداد معبر می‌شود، از انجام این گونه تخلفات به طور جدی پرهیز کنند،!!... چرا که قطعا پلیس با رانندگان متخلف در این خصوص برخورد می‌کند. البته بهتر است که رانندگان عزیز از سفرهای غیر ضروری نیز خودداری کنند!.
از سوی دیگر میزان بالای مصرف مشروبات الکلی در تعطیلات موسوم به "ارتحالیدی" در حدی است که وزارت بهداشت را به واکنش درباره استفاده از این مشروبات واکنش واداشته...

عباسعلی ناصحی، مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی!، اعتیاد و روان وزارت بهداشت! به ایسنا گفته است: "اخیرا به دنبال افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت مشروبات الکلی قاچاق، عده‌ای از سودجویان و قاچاقچیان به تهیه مشروبات الکلی دست‌ساز و بسته‌بندی آنها در شیشه‌های خارجی اقدام کرده‌اند و به عنوان مشروبات الکلی خارجی به فروش می‌رسانند....

 بسیاری از این مشروبات به الکل متانول آلوده بوده که مصرف آن به کوری و حتی مرگ منجر می‌شود. نمونه آن نیز موردی است که اخیرا در استان کرمان اتفاق افتاده است و به دنبال مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول، تعدادی از مردم دچار مسمومیت شده و حتی چند مورد مرگ نیز گزارش شده است".گفتنی ست چند روز قبل نیز مصرف مشروبات الکلی تقلبی در رفسنجان، صدها کشته و مسموم بر جا گذاشت.
در همین حال، پلیس امنیت ! استان مازندران که هم اکنون دارای بالاترین میزان مصرف مشروبات است از کشف 25 هزار قوطی مشروبات الکلی خبر داده است.