۱۳۹۱ خرداد ۱۳, شنبه

استقبال از صیغه ساعتی......و .... رشد تجاوز به مردان!!


فرمانده ناجا خبر داده نهصد پرونده تجاوز در سال نود به ثبت رسیده که شصت ‌درصد آن مربوط به "لواط" و معمولا عليه افراد زیر پانزده سال و با "اغفال" صورت گرفته؛....در همین حال یکی از کارشناسان مسائل اجتماعی درباره رواج تجاوز مردان به مردان و تبعات آن هشدار داده و وزارت بهداشت هم اعلام کرده در دو سال اخیر تعداد مبتلایان به ایدز در ایران، از راه برقراري روابط جنسي دو برابر شده است.
همزمانی این آمارها بار دیگر موضوع بحران جنسی در جامعه ایران (اسلامی) را یادآوری می‌کند. به ویژه اینکه چند روزی است وبسایت "مرکز رسمی ازدواج موقت تهران" هم در فضای مجازی خبرساز شده و مدیر آن اعلام کرده با استقبال زیاد زنان یائسه و مطلقه برای صیغه شدن ساعتی مواجه شده است!!؟.
مهریه!!؛ ساعتی 40 تا 100 هزار تومان
وبسایت "مرکز رسمی ازدواج موقت تهران" تلاش زیادی دارد تا به فعالیت خود رنگ و بوی مذهبی و قانونی بدهد. تاکید بر روی استفاده از زنان "یائسه" برای الزامی نبودن "عده نگه‌داشتن" و یا قید "عدم دخول" برای زنان غیریائسه همه از مفاهیمی است که در فقه شیعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و احکامی مخصوص به خود دارد. به همین دلیل این وبسایت در فضای مجازی، عنوان "خودفروشی با کلاه شرعی" نام گرفته و از آن به عنوان حرکت (خلافت) اسلامی به سمت تایلند اسلامی به جای ژاپن اسلامی(وعده غلامعلی حداد عادل) تعبیر شده است.
پایگاه خبری قانون هم به سراغ آقای "ت" مدیر این مرکز ازدواج موقت رفت و از زبان او نوشت که «نیتش خیر» است و قصد کمک به جوانانی را دارد که نمی‌توانند ازدواج کنند. به گفته او این مرکز زیر نظر یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و مشورت با فردی روحانی و یک حقوقدان فعالیت می‌کند.
اما میزان استقبالی که از این وبسایت به عمل آمده هم قابل توجه است: "استقبال از این کار بالا بوده و تماس‌هایی که با مرکز گرفته می‌شود بسیار زیاد است. گاهی اوقات ما را کلافه می‌کنند، اما می‌توان گفت در روز برای 20 مراجعه‌کننده قرار ملاقات صورت می‌گیرد. اکثر ملاقات‌کنندگان در رده سنی 23 تا 28 سال هستند و اغلب تهرانی یا دانشجو در تهران هستند،‌ هرچند که میهمان از شهرستان هم داریم."
به گفته مدیر مرکز رسمی ازدواج موقت تهران، این مرکز چهار نیروی ثابت خانم دارد که "هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ سلامت تاییدشده هستند!؟."
داوطلبان دائمی صیغه‌شدن از سوی دفاتر ازدواج و طلاق معرفی شده‌اند اما گویا جوابگوی تعداد بالای متقاضیان نیستند: "به خاطر تعداد اندکشان ما با مشکلاتی مواجه شده‌ایم و از دفاتر خواسته‌ایم اگر موردی سراغ دارند به ما معرفی کنند و در سایت‌ خودمان اعلام کرده‌ایم که اگر زنی مطلقه است و شرایط آن را دارد برای رضای خدا و رفع مشکل جوانان با ما همکاری کند. به خاطر همین تعداد کم خانم‌ها و تقاضاهای بسیار، یکی از خانم‌ها تا مدت‌ها وقت ندارد و برای خانم‌های دیگر نیز باید چند روز دیگر وقت داد." همچنین عنوان شده که اکثر این خانم‌ها فقط یک بار صیغه مردی می‌شوند و بیش از 60 تا 70 درصد از مردان مراجعه‌کننده با خانم‌های دیگر مرکز نیز قرار ملاقات گذاشته و صیغه یکدیگر می‌شوند.
توضیحات بیشتری هم درباره زنان داوطلب داده شده که خواندنی است: " این خانم‌ها مشکلات مالی و نیاز جنسی دارند، اما بیشتر به خاطر مسائل مالی با ما همکاری می‌کنند هرچند که برخی از آن‌ها با وجود اینکه کارمند بوده و در سن یائسگی هستند به خاطر اعتقادات و کمک به جوانان با ما همکاری کرده و بعضا قرار ملاقات در منازل خودشان است. آن‌ها فرزندان بزرگسال دارند که بی‌خبر از این موضوع هستند!!؟."
این مرکز برای معرفی و ارتباط دادن فرد متقاضی با داوطلب صیغه شدن 40 هزار تومان دریافت می‌کند و داوطلبان هم "با توجه به ویژگی‌های که برخوردار هستند" از متقاضی بین ساعتی 40 تا 100 هزار تومان مهریه( بخوانید بابت تن فروشی) طلب می‌کنند.
برای آگاهی از این ویژگی‌های مورد اشاره هم می‌توان به یکی از آگهی‌های منتشر شده روی وبسایت رجوع کرد:
" جنسيت: زن / استان محل تولد: تهران / استان محل سکونت: تهران / سن ۵۰ساله – یائسه / شغل: خانه دار / مهریه: ساعتی ۸۰ هزارتومان / وضعيت تاهل : مطلقه / قد ۱۶۸ / وزن ۶۸ / وضعيت مسکن: می‌توانم جا تامین کنم (سمت جنت آباد) / شخصيت و خصوصيات خود را توصيف نماييد: سالم و سرحال - باربی- زیبا و خوشرو- خوش تيپ - قیافه بنده حدودا به افراد ۳۵- ساله می‌زند / لطفا وقتی تلفنم سایلنت است از زنگ زدن زیاد و اس ام اس دادن مداوم بپرهیزید ضمنا سر مهریه چونه نزنید - آيا اختلالي در انجام وظايف خود مشاهده مي كنيد؟: اختلالي ندارم / بنده قصد ازدواج دائم ندارم."
مدیر مرکز از توهین‌ها و مخالفت‌ها هم دل پری دارد و می‌گوید که چون کار خلاف شرع و قانون انجام نمی‌دهد پس خدا هم کمکش می‌کند اما متاسف است که "این‌گونه مسائل در جامعه ما فرهنگ‌سازی نشده و برخوردهای بدی با موضوع می‌شود. مردم بین این کار و کار حرام زنا تفاوتی قائل نمی‌شوند(مگر تفاوتی دارد؟).. و ما را به برخی مسائل متهم می‌کنند.... از این توهین‌های بسیاری که به ما می‌شود بیزارم." او البته هیچ نگرانی در مورد فیلتر کردن سایت یا برخورد قضایی هم ندارد.
اما با بالاگرفتن ماجرای این مرکز اینترنتی صیغه، وزارت ارشاد(!!) اعلام کرد اين سايت تنها به‌عنوان وبلاگ در ستاد ساماندهي پايگاه‌هاي اينترنتي ثبت شده است و هيچ مجوزي از وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان ندارد. نام اين سايت هم به کميته بررسي مصاديق جرائم رايانه‌اي ارسال شده و با شکایت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات(فتا) رسيدگي به پرونده گردانندگان سايت را آغاز کرده است.
معاون مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد هم اعلام کرده که "صدور مجوز رسانه‌هاي برخط حوزه ازدواج و همسريابي منوط به ارائه معرفي‌نامه از سوي وزارت ورزش و جوانان است که تاکنون هيچ رسانه بر خطي موفق به اخذ معرفي نامه از آن وزارتخانه نشده است."
و همه این ها به این معنی است که اصل صیغه و راه‌اندازی مرکز اینترنتی صیغه به خودی خود مشکل و ایرادی ندارد، مهم این است که معرفي‌نامه وزارت ورزش و جوانان و تاییدیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کند.