۱۳۸۴ تیر ۹, پنجشنبه

برگي از تاريخ معاصر ايران (3)0

من يكسره در مورد رفتار (آنها) اشتباه كردم
* محمد رضا پهلوي چند روز پيش از درگذشتش در قاهره به سال 1980 - بمن گفت:
حسين پادشاه اردن حق داشت 0 او در آغاز پائيز سال 1978 بمن تلفن كرد و گفت : آنچه آمريكائي ها دارند در ايران مي كنند درسال 1973 در مورد من آزمايش كردند ( ماجرائي كه سپتامبر سياه ناميده شد)0 من پايداري كردم - توطئه شان را در هم شكستم و بي اثر كردم و آنان نا گزير شدند با من معامله كنند 0 اگر نمي تواني دستوراتي صادر كني كه به نا چارخرابي و زيان به بار ميآورد - بمن اجازه بده به ايران بيايم سه روز در دفتري در كنار دفتر تو جاي گيرم و از سوي تو و به نام تو به سران ارتش بگويم چه كنند 0 خواهي ديد كه همه ي مسائل حل و دهان آمريكائي ها بسته ميشود*
شاه ادامه داد : من يكسره در مورد رفتار آمريكائي ها اشتباه ميكردم و به ويژه نمي خواستم حتي از دماغ ملتم خوني ريخته شود 0
آخرين روزها - نهاوندي